• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • sirre

Gaaah vad jag blir less på att jag alltid blir utslängd innan jag hinner posta mina svar... nu minns jag ju inte vad jag skrivit tidigare

Vi4; Men oj, vilken situation de har hamnat i! HOppas verkligen hon får den hjälp hon behöver. Visst kan man förstå gnälliga barn när dom är sjuka efter att man själv varit sjuk.. jag tycker jag va öm i kroppen en hel vecka efter min höga feber!

Milla; Hoppas det löser sig med barnvakt, kan kanske inte va så lätt att hitta någon så men håller mina tummar!!

Mandra; Ni har väl ändå oxå fått er beskörda del av sjukor!! Nu får ni minsann bli pigga o friska och ha en frisk vår o sommar

Siggan; Tycker det är lite typiskt att det inte funkar med läggning när man är själv, precis som barnen känner på sig att man kan trilskas lite mer då för man kan inte va på två ställen samtidigt.. eller?

• asap

Så var det dags igen. Ida gick och lade sig strax före kl.17 med orden "jag är sjuk, det känns som om jag ska kräkas". Det börjar kännas som ett dåligt skämt med alla sjukor, vi har inte varit friska alla 4 i en hel vecka sedan före jul. Det går någon dag, högst, så börjas igen. Blä!
    Men, inget kräk än så länge. Hon somnade direkt och har sovit sedan dess. Hoppas hoppas hoppas hon vaknar frisk imorgon bitti!

• Mandra

AssarP > Åh, hoppas hon bara var så trött att hon mådde illa och slockna så det är som vanligt imorgon.

Inget nytt roligt här heller att förmedla, tror att Vilya kan gå till dagis i morgon. Hon äter som vanligt och har full energi igen. Tyra däremot har varit hängigare än igår, klängig, seg och trött.

• Milla C

Många krya på-kramar till alla som behöver. Nu måste det vända för bla Assar och Mandra!

Intervjun idag gick bra - tror jag. Kom naturligtvis på en massa saker jag skulle ha formulerat annorlunda och som jag skulle ha frågat om, men, men. Jag vill verkligen jobba där. Inte livet ut, men deffinitivt under det dryga år det är frågan om. Jag sa till dem att om jag fick jobbet och det stod och föll på att jag kunde börja den första så skulle jag göra allt i min makt för att skaffa barnvakt de dagarna, men jag hoppas att den frågan inte ska vara avgörande. Är den det lär jag inte ens få frågan.

Måste ju berätta att jag var på gastroskopi i går morse också ! Inget jag vill göra om, men nu är det gjort iaf. Det tog ända tills igår kväll innan halsen och magen kändes som normalt igen. Allt såg bra ut, men läkaren tog en massa prover som de får svar å om ett par veckor. Däremot talade han om att halsbrännan jag har av och till kan bero på ett bråck jag har på magmunnen. Det är medicinerbart om jag vill det.

Nej, nu ska jag nog gå och väcka maken, som verkar ha somnat med Gabriel.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Piggley Wink

milla: Visst är gastroskopi gräsligt, men skönt att det såg bra ut iaf! Klart de där två veckorna inte spelar någon roll eftersom de verkligen vell ha DIG!

• Gladhannapanna

Milla: SKönt att hs gastroskopin avklarad, jag mådde skit efteråt, åkte på halsfluss faktiskt! Hoppas att proverna visar ngt som går att fixa!

Håller tummarna för att du får jobbet!

Mandra och Assar: Instämmer med de andra om att det verkligen är dags att ni mår bra allihopa!!!

• kaz

Assar och Mandra: massor med krya på er. Här är det också fortsatt sjukstuga men det går åt rätt håll!

Milla: Håller tummen både för jobb och bra testsvar!

• M73

helt väck av trötthet. T är förkyld igen o inatt hade hon ett kruppanfall så jag har suttit på akuten med henne.  Fick inhalera men hon verkar rätt ok, håll tummarna för att jag får sova lite när H är på dagis. SÅ less på alla dessa virus

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*