• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • asap

juni - Vilken tant! Fint att H delar hennes namn, hon verkar vara en värdig "arvtagerska".

Mandra - Hoppas du fick sova lite sedan.

• Mandra

AssarP > Tack detr fick jag efter 03 då jag fått i henne en ny Ipren omgång. Hur mår ni själva?

• asap

Mandra - Funkar Ipren bättre än Alvedon för er? Jag har tyckt det när G har varit eländig och vi har varvat medicinerna, alvedon funkar inte för att ta ner febern på honom.
    Tack för att du frågar, vi är hälften friska (Ida och maken) och hälften sjuka (Gustav och jag). Men jag tror att G var som sämst i måndags, så det har nog vänt för honom även om han är fortsatt gnällig och snuvig. Fast just nu är han och gungar med mormor, Ida på dagis och jag sitter här.
    Har just deklarerat - fick betala 26 tusen...

• Mandra

AssarP > Just ja, mor din är där. Så ljuvligt att du får paus och så typiskt att du deklarerar när du ska vila. Sen med en rest på 26 känns som det blev allt utom vilsamt. Resten av gungtiden är prio Assar
    Jag åkte på 2 och ett halvt rest. Inte så skoj .. jag kvittar nästan ut det sambon får tillbaka hehe
    Ja, Ipren tar bättre på båda mina men kan ju bara ges var åttonde timme så alvedon får ta lite däremellan när hon har så uppenbart hög feber är det svårt att inte ge något. Hon sätter igång och pratar OAVBRUTET i 180 om saker som finns och itne finns. Både sött och lite oroande
    Nu på dagen är den inte liak hög så då får den hållas, febern alltså, så hon håller en lägre nivå och friskar på sig.
    Tyra tror jag är feberfri idag. Känns som det.

• asap

Mandra - Restskatten var räknad med, vi måste ju skatta på vinsten för lgh vi sålde förra året. Faktiskt blev skatten lägre än vi hade befarat, så en del av det vi sparat för ändamålet kan användas till annat kul.
    Vi brukar också ge alvedon mellan iprenen, trots att det inte verka hjälpa så värst. För som du säger så klarar man ju inte av att inte ge något när de är så skruttiga.
    Skönt att iaf Tyra är feberfri.

• Gladhannapanna

Vi fick tillbaka en rejäl hacka på skatten. Jag har en uppskjuten vinstskatt som jag väljer att inte tänka på... Den är ca 150 000!!!

Hoppas att alla småskruttar piggar på sig snart!

• asap

Pyttis - Alltid härligt när man får tillbaka pengar, även om de faktiskt är ens egna från början.
    Vi valde att inte begära uppskov med skatten, just för att slippa tänka på det i fortsättningen. Men hade det rört sig om så stora belopp som för dig så hade vi förmodligen inte haft något annat val än att göra så. Nu känns det mest skönt att vara av med eländet.

• Vi 5

Halloj, vilka härliga historier om gamlingar. Hade en sådan gammelfaster som tog hand om "de gamla" fast hon själv var över 85 och minst 10 år äldre och hon kunde ringa och säga "nu kvistar jag över till Amerikat på ett par månader" och så drog hon i väg bara sådär. En kursae till mig gjorde för länge sedan intervjuer med 100-åringar och förvånansvärt många levde primitivt och hämtade in ved och vatten mm själva och en teori han hade var just att de var tvungna att hålla igång öfr att överleva och just därför överlevde

Trist med sjukdomar, även vi har en liten sjukling hemma, har varken ätit eller druckit sedan i lördags, nu är det teskedsmatning med vätskeersättning. Märkligt att de kan bajsa ner sig så totalt med diaree massa gånger per dag fast de inte ätit något. 

Åh, skatt på vinst, hoppas vi får vinst är vi säljer lägenheten så vi har råd med våra renoveringar. Attans vad det är mycket att greja med nr man ska köpa hus och sälja lägenhet. En av firmorna vi tagit offert från verkar lurig, tur att man kollar upp saker innan. 

Pyttis, fantastiskt vad du kämpar! Och vilka resultat. Heja, heja!  

Kramar till er alla allihop!

• malinkat

Tack för alla hälsningar med välkommen tillbaka Men oj vad jag inte hänger med!! Den här veckan har jag besök av min bästa och äldsta vän med sina två barn, så det är fullt ös.... på ett härligt sätt!

Så jag konstaterar mest här att det som Vi4 säger är härliga berättelser om gamlingar, ojoj, har nog några att bidra med men det får bli ett annat tillfälle Och Mandra; nu MÅSTE ni ju snart få hålla er friska, det här verkar ju inte helt rättvist! Fram för friskhet!!!
    Och Pyttis - grattis, fortsätt så tills du känner dig nöjd och klar, härligt jobbat!!!
    Hejhej från en som fortfarande har ena foten kvar i Spanien.
  • Gladhannapanna

Kul att "se" dig Vi4! Visst är det mycket meck med husköp/lägenhetsförsäljning. Men i slutändan är det värt det!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*