• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Mandra

AssarP > Jag håller tummar och tår för att det är din tur att välja och vrakar mellan alla svar nu !

M73 > Fin ny blogg du har och spännande bok! Haha, du  det där sömnproblemet känns igen. Tror vi är i alla fall 3 här hemma som har haft och stundtals fortfarande har det. Sambon somnar dock som en stock i tid och otid

sirre > Så ljuvligt att höra och så rättvist att hon får vara så frisk nu. Minns hur ni hade det. 

Nu ska jag ta med mina små troll ut på en promenad. Friskluft och lite sol på näsan är aldrig fel. Febern har gått under 39  på oss alla utan febernedsättande nu så kanske det vänder?! Hoppas!

• M73

Hurra! vilken lyckad promenad. T illtjöt visserligen de första trehundra metrarna men sen gav hon upp o somnade - o sov i två o en halv timme! o med lite lirkande lyckades jag hålla H borta från ståbrädan så hon gick hela vägen

• Mandra

På tal om att somna bra. Min svärmor är värst, ja, eller bäst av alla. Hon somnar på väg  mot kudden. Det är inget skämt. Det händer att hon inte hinner lägga av sig glasögonen på väg mot kudden. Hennes bågar är alltid snea och vinda på grund av det.
    Hennes karl facineras fortfarande hur han kan samtala med henne.. han sitter på sängkanten och trixar med sin snarkmaskin och hon hinner lyfta på täcket, krypa ner och somna mitt i hans mening. HAha.. helt underbar!

• asap

M73 och Mandra - Skönt med promenader!
    Min pappa är likadan som din svärmor, Mandra, med sovet. Han "provsover" alltid i soffan en stund på kvällen innan han går och lägger sig, sedan somnar han direkt han lägger sig iaf.

Nej, nu tar jag helg. Det vankas saftkok, svärisar på besök, lite trädgårdsarbete och kanske tom fönsterputs. Och just ja - bäst av allt - grillen ska invigas för säsongen!
    Trevlig helg på er alla!

• Vi 5

Sirre, tack alltid bra med sådana tips, vi hade kollat upp sådant så det kommer vi att göra. Hoppas de håller sig friska nu, och du med.

Mandra hoppas på lite friskhet till er med! Jo, visst är det gräsligt programmet med Timell, har också sett det.

Assar, håller tummarna för jobben! Vad mysigt med saftkok, har varit sugen på att baka bullar, men har inte orkat. Och visst är det härligt när man blivit frisk och plötsligt får ny energi.

M73, då är det värt illvrål i 300 m om de sedan sover så bra

Pyttis, har tänkt på dig särskilt som en kompis till min mans (ah, så invecklad relation jag ska beskriva) systers dotter som precis fyllt 16 åkte in med ambulans pga av magsmärtor och födde barn i ambulansen!!! :-O Helt ovetandes om att hon var gravid. Mamman (kompisens syster) var på semester med sin nya man då och hon åkte hem, mannnen hade visst sagt att dotterna med unge skulle vara ute ur huset innan han kom hem. Hu, jag lidert så med dem. Hon går i 9an och vill adoptera bort barnet, mamman är i mina ögon ganksa omogen och verkar inte kunna vara något stöd. Att jag tänkte på dig var att vi rekommenderade dem att ta kontakt med kurator på bvc och att de bor ungefär i dina trakter, fast jag har inte så bra koll det är nog inte så nära som jag tror. De hade inte fått någon hjälp via BB eller så!

Själv har jag åkt på Edvins sjuka, jag som inte brukar vara sjuk är så extremdålig nu "igen" (hade ju halsfluss och bihålor i mars), men jag ska inte klaga vet ju hur mycket en del av er andra varit dåliga. Tänker hela tiden, "stackars Edvin som haft det så här sedan i lördags..."

• Gladhannapanna

Vi4: Slå en signal om du vill ha tips om vart de kan vända sig! Även omd et inte är där jag bor kan jag ju ha koll på vart man kan få hjälp! Antar att du har kvar mina nummer annars får du inboxa mig!

• Piggley Wink

Usch så hemskt Vi4! Hoppas verkligen mormodern tar sig i kragen och slänger ut mannen hellre än dottern! Skönt att Pyttis finns med koll på hjälp!

• asap

Vi4 - Fy vilken chock för dem alla! Hoppas, som juni skriver, att karlsloken åker ut istället eller att han samlar sig från chocken och inser att det är helt befängt att kräva något sådant. Stackars tjej!

Jahapp, saften är kokt, huset städat och svärisarna på ingång. Men var är solen?

• Siggan

Äntligen lungt efter en, med våra mått mätt dålig kväll. Här har vi haft det väldigt bra senaste månaderna med K (7 mån) som lägger sig kl.19 och somnar bra och A som lägger sig kl.20 och också somnar bra.

Ikväll är jag ensam för mannen jobbar. Jag vet eg. vad som blev fel, men det var K. Antingen sov han för länge på em. (väckte honom kl 16.30, han brukar sova tidigare och kortare) eller också har någon tillväxtfas (äter inga stora mängder fast föda än). Lade honom kl. 19 trots att han inte verkade jättetrött, big mistake. Han ville inte sova. Ammade lite till. Ville fortfarande inte sova. Ammade en gång till. Nu var brösten heltomma och bebis hungrig och inte trött. Suck. A ville inte lägga sig så länge K var vaken. Dubbelsuck. K tar inte flaska. Så till slut tinade jag lite frusen bröstmjölk och gav honom i pipmugg. Han drack 130 ml och blev jättetrött och kunde läggas och somande bums. Kl.21.10. A lade sig direkt efter. Pust! Hoppas de sover länge nu!

en svensk tiger
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*