• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Gladhannapanna

Malin: Härligt att du slapp skav och ont i kroppen!!!

Mandra: TACK! Just nu är jag rätt trött på dieten coh vill bara börja äta igen, men jag har faktiskt gått ner 7 kg på knappt fyra veckor och hade gått ner 6 innan så det är ju en rejäl skillnad! Vill gå ner mer så jag ska köra som planerat, två veckor till innan det blir matupptrappning och sedan får jag se vilken nivå jag lägger mig.

Cyklade iaf 30 min på motionscykeln igår!

• Gladhannapanna
    Piggley Wink skrev 2010-04-12 13:59:51 följande:
    FYRA VECKOR???? Men 13 kg är imponerande!
    Tack! Ska köra på pulver i totalt 6 veckor...
  • Mandra

pyttis > Häftigt pyttis, det måste ju vara 2 storlekar mindre ,när du är klar, som du får shoppa. Kul att du fullföljer din plan, stark karaktär du har *hejjar på*

• Mandra

BLÄ!  (gnällvarning)

Här härjar krupp med hög feber. Barnen är riktigt dåliga och jag är SÅ trött på att ha sjuka barn hemma. Inte att ha dom hemma alltså men att dom är sjuka. Stackars små liv. Två nätter har jag suttit med Tyra i famnen medans jag lyssnat på hur Vilya blivit sjukare och nu låter båda lika illa så inatt kommer sambon få hjälpa till med en i famnen. Vilya ligger som en urvriden trasa på soffan och Tyra har ett humör 'from hell'.
    Även jag och sambon är snoriga, hostiga och febriga, kanske därför jag inte riktigt orkar.

• Piggley Wink

Kram Mandra, kan ni inte försöka sova i skift på dagen, om ni inte behöver hålla dem då? Finns det verkligen ingen medicin som hjälper? För om jag kommer ihåg rätt så är det väl inte första gången? Usch, jag förstår verklgien att du är trött!

• asap

Mandra - Kram!
    Krupp, vad är det egentligen? Jag vet att jag hade det någon gång som liten, fick åka in på sjukhus och andas i en slang, minns jag, fast jag vet inte vad som var i andra änden av slangen... Fuktig luft hjälper väl, eller kommer jag ihåg fel? Fylla badkaret med hett vatten som står och ångar?
    Usch så jobbigt ni har det!

• Mandra

tack för sympatier {#lang_emotions_heart}, jo det är ju falsk krupp men det gör ju också att de har så svårt att andas. Bara att hoppas att vi slipper åka in.

nu sover dom så nu ska jag försöka slumra lite jag med mellan deras hostningar. Jag ligger inne hos dom , får inte ro i min egen säng alls

• Siggan

malinkatarina: Vilken underbar vecka!

Mandra: krya på er!

en svensk tiger
  • BjörnesMagasin
    Mandra skrev 2010-04-12 10:53:17 följande:
    Björnes > Det är så skoj att se dig tillbaka.
    Tack!!

Fy, vad jobbigt ni har det med alla sjukdomar!! Hoppas ni snart blir friska allihop!!!
    Världens bästa Nora 071017 och världens bästa Arvid 090519!!!
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*