• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • lia76

Tror man ska hitta svar i ett diagram och sen är det här j*a logiska frågorna om man har tillräcklig information att lösa det. Ja i A men inte i B
    Ja i A och B var för sej osv
    Har så svårt för dessa, fattar dem inte lol

(=
  • Milla C
    Mandra: Vilken skön prommenad ni fick . Ja, när det inte är arktisk vinter påstås det ju vara bra mot hosta att vara utomhus. Jippie för våren!

Mandra och lia: Lycka till på lördag!
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Piggley Wink

lia: Har för mig att det är trigonometri i de där logiska frågorna. Om man har två sidor kan man räkna ut alla vinklar, om man har två vinklar kan man räkna ut alla sidor. Om man vet en sida och en vinkel som sitter ihop kan man räkna ut de andra sidorna, och då räkna ut de andra vinklarna... Tror det är i Matte D, men dettta är vad du behöver veta.

• Milla C

Hmm, glömde ju hälften: Jag och killarna skulle ha åkt tåg till Stockholm idag för att träffa min bästa kompis - som är på besök ifrån norra Norrland - men efter en jätteknölig natt och att Lucas sov till 07.40 och tåget går 08.31 så fick vi ställa in . Tågen går så kontigt härifrån att vi knappt hunnit in till Sthlm och sagt "Hej!" innan det var dags att åka tillbaka. Den avbokningen kostade sisådär 200 kr som jag definitivt hellre hade haft till annat.

• Mandra

Milla C > Det kanske är ett sånt där läge då du ska lösa in lite egen tid så fort maken kommer hem för att ta över? En övernattningsresa till sthlm ikväll för att umgåsmed sin bästis?
    Tråkigt att resan blev inställd , låter som bästisar från norrland inte är så lätta att stråla samman med.

juni 07 > andelar och procent, index och prisutveckling, vinklar, areor volymer och räta linjer, sannolikheter, ordningar och kombinationer, olikheter, ekvationer, sträcka hastighet och tid. Tror jag täckt det mesta.

• Milla C
    Mandra: Jag har tyvärr redan intecknat all "egentid" denna vecka till annat. Var iväg på kör hela kvällen igår, ska hjälpa till inför en klädbytardag hela kvällen på fredag, och har klädbytardag + musikcafé med kören ifrån tidiga morgon till sena kvällen på lördag.
    Men, nej, det händer inte ofta att vi kan ses, Senaste gången var på mitt bröllop i augusti -08.
  • asap

Mandra - Jo, nu är vi nog (ganska) friska. Det är bara Ida som har börjat nysa och låta lite täppt, men det har varit så sedan söndagen utan att ha blivit värre, så det får stanna vid det. Och så har min mamma blivit magsjuk, det kom på natten efter att vi varit där, HOPPAS verkligen att det inte smittar innan det bryter ut så att vi klarar oss från det.

Jag tyckte NOG-delen var roligast av allt på HP. Det och ordförståelsen, nästan så jag blir sugen på att skriva provet igen! Det var trots allt kanske 13 år sedan jag skrev det senast, undrar vad det skulle bli för resultat nu..?
    Lycka till iaf, Mandra och Lia, hoppas ni får förbereda er som ni önskar.

Milla - Åh nej, vad synd!! Ni kan inte hoppa i bilen och bränna iväg då?

• Milla C
    asap skrev 2010-04-07 10:23:15 följande:
     Milla - Åh nej, vad synd!! Ni kan inte hoppa i bilen och bränna iväg då?
    Nej, det vågar jag inte{#lang_emotions_embarassed}. När jag är i Stockholm med bil vill jag veta exakt vart jag ska och att det finns parkering där. När jag kör fel hamnar jag alltid vid KTH på Vallhallavägen - oavsett vart jag ska{#lang_emotions_tongue_out}. Hade ju iofs varit ganska praktiskt, om man vetat hur man tog sig därifrån dit man ska...
  • M73

Juni; det blir nog springcykel till H, hon prövade bägge delarna o det syntes att hon inte hade balansen på någon men på cykel med stödhjul påverkade det inget så hon behövde inte kämpa för det... Med tanke på alla backar här så vill jag helst att hon har kontroll över cykeln innan hon kan få upp farten.

• M73

Juni; jag får inte kika på din sida... om man ber snällt, blir man insläppt då?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*