• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Gladhannapanna

Är det bara jag som inte skrivit hp någon gång????

Fullt upp på jobbet med möten och studiebesök som kom och tittade på verksamheten.

Julia kör slut på maken om dagarna, hon härjar som en duracellkanin och blir supertjurig och arg om hon inte får fortsätta, idag var hon sur på pappa i flera timmar. Bevärdigade honom inte med en blick! Han blev sur när jag skrattade....

• asap
    Milla C skrev 2010-04-07 13:36:02 följande:
    Nej, det vågar jag inte. När jag är i Stockholm med bil vill jag veta exakt vart jag ska och att det finns parkering där. När jag kör fel hamnar jag alltid vid KTH på Vallhallavägen - oavsett vart jag ska. Hade ju iofs varit ganska praktiskt, om man vetat hur man tog sig därifrån dit man ska...
    Ok, jag förstår dig. Jag brukar parkera någonstans utanför stan, tex Danderyds sjukhus, och ta t-banan in till stan. Jag skulle inte klara av att hitta rätt och dessutom hitta parkering inne i city. Och eftersom jag alltid kommer norrifrån så är jag oftast på rätt väg om jag är vid KTH, men visst, det underlättar ju väldigt om man vet hur man ska vidare...

Pyttis - Gustav är också duracellkanin just nu, om än inte fullt så långsint som Julia. Det är bedrövligt jobbigt att vara ute just nu, han sticker hela tiden till alla grannar. En har en kanin som han måste till, en annan har en lekstuga han går in i osv. Jag gnor som ett litet djur och hämtar hem honom hela tiden.

Jaha, då var det förkylt igen då. Ida är hemma från förskolan idag, snoren rinner som bara den. Och jag har fått ont i halsen igen. Nu tänker jag, istället för att hoppas och tro att det är sista sjukan för säsongen, börja räkna med att detta är ett konstant tillstånd. På det viset blir det en glad överraskning om vi skulle råka vara friska någon gång. *smart*
  • BackinBlack

Kikar in en kortis. Hänger inte alls med men försöker. Har lämnat barnen på dagis, konstaterat att inga nya jobb finns att söka för tillfället och undrar vad jag ska ta tag i först - vårstädningen eller en tur till mataffären.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Mandra

Tack för lyckönskningar inför lördag och högskoleprovet. {#lang_emotions_kiss}

AssarP > Attans förkylningar. Jag skickade Tyra till dagis idag. Kände att jag behövde läsa i lugn och ro, och städa. Hon hostade inget inatt så det kändes ok. Fast hade jag inte haft högskoleprovet på lördag hade jag förmodligen gett henne en dag till bara för att.
    Hoppas i alla fall att Idas förkylning vänder lika snabbt som Tyras gjorde. Trodde knappt det var sant när hon inte väckt mig på hela natten med hosta.
    Det låter lite som om ni fått samma förkylning som vi haft. Jag fick ju omtag med halsont också fast det vart aldrig något riktigt riktigt ont och gick bort på 5 dagar och med mitt kassa imunförsvar så är det över på 3 för dig *hoppas*

Haha, ja och smart är du! Jag ska genast tänka på samma sätt!

Nu ska jag duscha och läsa lite till samtidigt som jag köar i telefon till FK. *suck* sen ska jag hämta tjejerna och ha drop-in -fika på Tyras avdelning. Jag har beställt sol till em vid 14.00 så fikat blir ute. {#lang_emotions_sunny}  fast jag är rädd att jag var för sent ute för det hänger moln på himlen överallt.

• Siggan

Pyttis: Jag gjorde högskoleprovet 2 ggr när jag var 18 år. {#lang_emotions_cool} Kommer aldrig att göra om det. Det gick ganska bra, men det var med gymnasiebetygen jag kom in på min utbildning. Som jag är färdig med sen länge. Skulle aldrig kunna göra HP på skoj. För mig var det en utmattande maximalsatsning. Och jag skulle antagligen få sämre resultat nu...

en svensk tiger
  • kaz

Assar: Krya på er! Kram

Mandra: Sist jag ringde till FK var jag nr 680 i kö (och jag orkade inte vänta på min tur)!!!!

• Mandra

kaz > Hehe, vet du vad.. din köplats var bättre än det jag fick. Efter att jag svarat med knapptryck på massa frågor och med mitt personnummer så säger rösten i luren : Det är för tillfället högt tryck på våra, vad de nu kallas handläggare? var god försök igen senare.. *knäppknäpp..tystnad..upptagetton ...pip pip pip pip* Haha, jag han inte ens på en köplats innan jag var tvungen att gå. Jag gör ett nytt försök imorgon *suckar lite*
    Dessutom så tror jag att det som hände mig går emot deras kontrakt om tillgänglighet igentligen. Menmen.. som sagt, imorgon är en ny dag.

• kaz

Mandra: Det har hänt mih också när jag har försökt ringa dem. Det är lite tröstlöst!

Här har varit en stökig natt inatt. Sara har varit väldigt orolig. Undrar lite hur det ska gå på dagis idag... Hon dricker fortfarande välling på natten. Ngn som har ngr tips på hur man kan avveckla den?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*