• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Mandra

AssarP > Oj så hårt av den mamman {#lang_emotions_foot_in_mouth}. Åh så skönt att få vår på gatan. Då är nog våren här ändå!

Här är det förkylt IGEN, var vi friska i 2 dagar? kanske 3. Alla fyra är vi förkylda. Tyra har hostat hela natten så hon och jag har knappt sovit alls. Jag som redan kände mig som en urvriden trasa när jag kom hem. Halv åtta i morse så väckte jag sambon så han fick ta över och sen sov jag i 2 timmar. Solen skiner dock och det är vindstilla ute  sambon tog med barnen och gick ut. Jag läser morgnotidningen, dricker kaffe och hälsar på er. Livet är riktigt gott

ha en härlig söndag!!

• Gladhannapanna

Bra jobbat med HP Lia och Mandra!!!

Här är helt underbart väder!

Agnes har övat på nya sparkcykeln, målat med asfaltskritor på uppfarten och hoppa´t studsmatta hos grannarna.

På förmiddagen åkte hon och jag till ett köpcentrum och shoppade lite, mysigt!

Tittade ut en del som jag nog ska köpa om några veckor när jag blivit lagom smal!

Ser fram emot att få shoppa loss totalt! Har fått presentkort på ca 1600 när jag fyllde år och i julklapp så det finns lite resurser med!

• BjörnesMagasin

Hej alla!!
    Har ju "tjuvläst" lite till och från här och tänkte bara smyga in med lite hopp om bättre nätter till Kaz...
    Arvid är över 10 månader och äter fortfarande på nätterna, och tidigare har det kunnat bli både två och tre ggr (om man räknar hela tiden sen han la sig tills han går upp, inte som dom räknar natt på BVC)!!
    Vi har kämpat med att försöka dra ut på tiden mellan målen och att ge vatten istället och har nu kommit dit att han äter välling när han lägger sig och igen vid halv elva/elva, sen brukar han vakna till och få sin vattenflaska (som han använder som napp i stort sett!!) vid halv tre/tre och sen välling vid fyra/fem för att somna om till framåt sju oftast!! Det har varit så i över en vecka nu, så vi hoppas på en ny trend och att han så småningom somnar över vattnet helt och vartefter även vällingen förstås...

Världens bästa Nora 071017 och världens bästa Arvid 090519!!!
  • malinkat

Morrn alla! 

Omöjligt att läsa ikapp efter en veckas uppehåll...... så jag låter bli Men jag ser att högskoleprovet varit, förstår att ni är slut! Och Mandra, tummen upp för din omtänksamme karl!
    Har haft en helt fantastisk vecka i Spanien, det bästa jag gjort för mig själv! Ridning, nya vänner, härligt väder, god mat och så lugnt och skönt. Frukost 9, ner till stallet 10, sen efter några timmars ridning sa guiden "pick a tree" och så visste vi att det var dags för lunch  Lunchpaus för oss och hästar i mer eller mindre 2 h, men utan klockor, bara tills vi kände oss klara sådär. Sen tillbaka till centret på kvällskvisten, i god tid innan middagen kl 20. STRESSFRITT!!!!! Så himla skönt! Inga datorer, ingen TV, vy över pyreneerna vid frukosten...... och ungarna har haft det bra med pappa. Mmmmmmm!!!!!  I morse vaknade jag dock 5.15 och väntade på att barnen skulle vakna så jag fick gosa, de sov när jag kom igår. Har också varit nyttigt som jag trodde, för T att vara hemma med bägge kids, tror han har större förståelse (inte för att han var oförstående innan, men ja ni vet) för att det kan vara tufft när jag har dem en hel del själv. Kom dessutom hem till en överraskande stor bonus från mitt jobb i Sverige som jag ju nu sökt tjänstledigt från, och ikväll kommer en kompis på besök, en vecka, med sina två barn. Så just nu känns allt bara super!
  • malinkat
    Faktiskt HELT fantastiskt, INGET skavsår, inte ens ont i kroppen
    Och Juni - trosorna var räddaren - en dag glömde jag att byta till dem, korta dagen tack och lov, för då kände jag direkt att det skulle skava om vi red länge.....  och silikonöverdraget passade inte på sadeln heller - men sadlarna var mjuka och sköna.
  • Mandra

tack tack alla gobitar!

Pyttis > Yey, vad härligt med massa pengar att shoppa loss för. Vad du är duktig vännen som späker dig sådär.

Björnes > Det är så skoj att se dig tillbaka.

malinkatarina > ojoj, det hörs attt du haft det superbra. Jo, jag blir också riktigt avis. Vilka ljuva softa dagar. Vad har ni haft för tempratur ute ungefär? Ja hur gick det igentligen med skavsåren och träningsvärken?
    Jag vill också leva ett sånt liv. Nu rider vi runt.. välj ett träd liksom VÄLJ ETT TRÄD.. wooow.. precis så. Tänk om man fick välja ett träd att äta sin lunch vid varje dag sådär på sin väg i livet. *suckar längtande* Snacka om meningen med livet
    Dax att vinna drömvinster och flytta in på ridlägret i några år
    Välkommen tillbaka, mycket trevligt att ha dig här igen om man får vara egoistisk

• asap

malinkatarina - Välkommen tillbaka. Det låter som en riktig toppenvecka! Jag skulle kunna tänka mig något liknande, fast bara om jag slapp kusarna. Cykling eller hiking, kanske?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*