• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • asap

malinkatarina - AJ! Faran med att åka bräda när man är stel vuxen!
    Det är väl rätt ok med systersonen, när de kommit hem igår låg han som en kung på soffan och fick mamman att fluffa kuddarna åt honom och lillasyrran att hämta det lego han ville ha.. Men kämpigt för hela familjen, för han ska vara hemma i två veckor. Först tar man ledigt från jobbet för en veckas semester, kommer hem och vabbar i två veckor till!

Ang. att ha barnen borta över natten - Det går faktiskt riktigt bra för oss, de har varit hos far- och morföräldrar några gånger över helgen. Med Ida är det ju inga problem, hon är så stor, men när de är båda två känns det också skönt att de har varandra. Inbillar mig att det blir lite lättare på något vis.

Jag har legat vaken inatt med ont i halsen, det har hållit på sedan förra lördagen. Så inatt bestämde jag mig för att idag åka till läkaren och ta en halsodling, men så känns det bättre nu på morgonen. Jag avvaktar till imorgon, om det fortsätter att minska är jag nöjd så, men om det kommer tillbaka igen tar jag väl den där odlingen imorgon istället. Inte helt långsökt att det kan vara halsfluss, med tanke på att vi bevisligen har haft fluss-bakterierna här (Idas scharlakansfeber), så vi får se.

• M73

Grattis till Vilya!
    o jag förstår att du inte vill lämna iväg dem så många nätter. H har bara sovit borta en halv natt men hon är väldigt sugen på att övernatta hos min kompis.

• kaz

Grattis till Vilya! Kul att det blev kalas till sist! Idag har jag bokat en lokal - i öppna förskolan - till när Simon fyller år. Hjälp, vad stora de har blivit

Milla: Gött att du kom i väg. Jag tog mig själv i kragen och gick på massage. Så himla skönt att komma ut 1 timme på egen hand. Igår var dessutom maken och jag på Folkoperan och sedan ute och käkade. Det behövde vi verkligen. Känns som om vi inte pratat med varandra på flera veckor. Han var ju riktigt trevlig

Ang. att sova borta flera nätter så skulle det nog funka med Simon men kanske inte i 4 nätter. Han har max sovit borta i 2 nätter nu när Sara var sjuk. Tror att han tyckte det räckte så. Sara känns inte alls redo för att sova borta. Det känns som om man får testa att hon sover här hemma med barnvakt först.

Fy för skidolyckor...

• malinkat

Kaz, haha,... han var ju riktigt trevlig..... hahahaha! Ja så kan det ju kännas ibland när man inte hinner med i vardagen

• kaz

MalinK: Jag vet. Det är hemskt men det känns som vi mest pratat om "Hämtar du imorgon" el smågnatat. Skönt att bara prata om ditt och datt utan att bli avbruten...

• Milla C
    kaz: Vad skönt att du tog dig iväg på massage, och att ni fick lite tid ensamma tillsammans. Jag kan ibland känna att jag längtar efter maken, fastän han ligger i sängen bredvid. Men det är som du skriver - man hinner knappt prata alls med varandra på kvällarna. Jag har för mig att min make också är ganska trevlig .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • sirre

Grattis till Vilya några dagar för sent Även Olle firade sin dag i lördags, hans favorit present va cykelhjälmen och en skinnjacka som han går med dagarna igenom. En gitarr som låter alldeles för mycket oxå... För en gång skull har han många saker som Alma oxå vill leka med så nu är det kamp om grejorna, han fick en sparkcykel med 2 hjul bak och givetvis vill hon helst ha den oxå trots att hon har en egen.

Olle har varit sjuk sen i torsdags kväll och igår fick vi konstaterat öroninflammation, jag har knappt sovit i helgen vilket resulterade i migrän igår kväll... känner fortfarande idag men har fått sova hela natten så ska väl rätta till sig under dagen hoppas jag

Kaz; Skönt med lite vuxentid, man behöver det ibland men oftast alldeles för dåliga för att ta den tiden.

Milla: Lycka till på intervjun!!!!

Våra barn har sovit hos mormor/morfar och farmor/farfar en natt då o då. Alma är inne i en period att hon alltid vill va hos mormor och helst sova över... Olle vill följa med alla hem som är här så vi är väl sådär lagom roliga här hemma för tillfället

• Milla C
    Sirre: {#lang_emotions_flower} Grattis till Olle på tvåårsdagen i efterskott! {#lang_emotions_flower} Jag funderar lite på hur det kommer bli med syskonrivaliteten nu när Lucas kommer få leksaker i present som Gabriel vill ha. Det är redan så att G mer än gärna lånar L´s saker, men inte lånar ut sina egna saker med någon större entusiasm. Vi försöker förmedla att det är OK att låna, men att man måste låna ut också (och inte bara någon tråkig byggbit till Duplot, utan roliga, rörliga saker också)
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • lia76

Grattis alla som har fyllt år

Håller med om att de börjar bli stora nu våra barn!

Någon som vet hur dte fungerar det här med skola...
    Alltså barna går ju förskola nu... Är det vid 6 årsålder de börjar första klass eller har de någon "förskola" precis innan de börjar ettan?
    De blir ju snart 6 år våra små

En fundering som dök upp i mitt huvud igår... har ju noll koll känns det som

(=
  • asap

sirre - Grattis till Olle i efterskott! Söt han är som tar alla chanser att få komma iväg lite och se världen..

lia - Det år de fyller 6 börjar de skolan, i "nollan" eller "förskoleklass" (det verkar heta lite olika). Ettan börjar man, precis som på vår tid, när man är 7 år.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*