• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Mandra

AssarP > Men du skojjar, geggiga ögon också. Vet du, jag tror som du, det finns nog inget de inte haft nu. Nu KAN det ju bara bli bättre och som pricken över i så ringer dom och ger dig jobb tycker jag, Nåt ska du väl ha efter denna eviga sjukdomsperiod?!

• asap

Sirre - Glömde säga: grattis i efterskott! {#lang_emotions_cheers}

Mandra - Skönt med dagis och ingen feber idag! Ida säger också att "jag längtar efter barnen på dagis", hon ska få gå imorgon om hon inte blir sämre igen.
    Jag läste just "Varför har Sverige inte haft någon kvinnlig statsminister?" på DN, och det kan man ju undra? Du får väl bli den första, och styra upp ett och annat!

• asap

Mandra - Ja, eller hur!? Ett jobb är väl det minsta man ska få efter sådana här veckor! Tack.

• Mandra

Japp, jag kan bli sveriges svar på Obama.
    Någon som ger majoriteten av befolkningen hopp om liv om en god framtid. En statsminister som lever som hon lär och som inspirerar alla sina minstrar att göra samma sak. Tar beslut som för sverige in i framtiden.
    Tänk va bra allt skulle bli!

Rösta på Lisa som statsminister! 

• M73

Röstar helt klart på Lisa! Mompowerparti kanske? Så kan jag få bli kulturminister

• Milla C

Lisa som statsminister! Hejja, hejja!!

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • sirre

Jaa Lisa, här finns röster att hämta Hejja på dig!

Japp du har rätt Olle har ju problem med luftrören och nu dessutom dessa eksem... Igår va det alldeles illrött o sårigt så jag tog min kortison salva efter jag rengjort det och idag hade det lagt sig. Vad smörjer du med? Vi har ju bara vanlig miniderm och funderar nu om han behöver något annat...??

Tack för gratulationer Inte för att man firar längre men visst är det kul med lite grattishälsningar, inte mindre än 68 meddelande när jag öppnade facebook Snart fyller lilleman år så då kommer tjocka släkten.

Idag är jag en stolt Lönsing då Paul Ottosson vunnit inte mindre än 2 oscars-statyetter och hälsar med vår goa dialekt till mamma o pappa o lönsboniter i intervjuer från USA.

• Mandra

sirre > Är han från din hemstad? eller är han din bror? Haha jösses vad populör man är då Superhärligt att få så många grattis!

• Gladhannapanna

Är skittrött! Maken har så rätt när han sa till sina föräldrar att jag är för pigg för mitt eget bästa. Är så svårt att inte greja runt! Idag har jag tex installerat en ny dvd-spelare.

Jobbigt med alla sjukor!

Jag ska till gynmottagningen och kolla upp mig imorgon och vi ska till barnläkaren med Agnes och kolla hennes hals på morgonen. Hon kväljs ju så himlans lätt.

• Vi 5

Pyttis, lycka till imorgon! Hoppas det går bra. Jag har fått infektioner i livmodern 2 ggr, både efter mitt ma (fr skrapningen) och även efter förlossningen med Albin. Det är nog rätt lätt hänt.

Sirre, grattis i efterskott från mig med

Mandra, såklart vi röstar på dig {#lang_emotions_heart}

Milla, nja det blir nog min sak det med maken säger "men du är ju mycket bättre på sådant där" och det är jag ju   

ja, det är spännande med huset och jag tror också som du Mandra säger att det kan vara himla roligt och ge mer energi om väl den här första etappen med beslut om det är värt det eller inte är klar. Jag tycker sådant är skoj och jag är ju föräldraledig på 50% så det finns ju tid med. Det är besiktigat av auktorserad firma som vi pratat med har även ringt specifikt till andra firmor om risk för fukt, så jag ror vi har garderat oss.
    Imorgon ska vi lägga bud men vi kan inte bestämma oss om vi ska lägga under eller lägga oss på utgångspriset. Det finns enl. mäklaren 2 familjer som "väntar på att någon ska ta första steget" och några till på en sms-lista. Vi har två tänkbara scenarion, det ena är att vi lägger oss lågt, men då kan de andra hänga på med tanken att de kan göra "ett klipp" och få det billigare, och då kan budgivningen dra iväg över utgångspriset. Det andra är att vi lägger utgångspris med risk att vi sätter en "ok-stämpel" på det och får fler med oss på så vis. Mäklaren har sagt att säljaren har tid på sig och kan lägga ut det igen, men frågan är om han gör det. *tänker så det knakar* Lyxproblem

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*