Hej!
Jag har inte varit här och ens läst på länge, så jag kan inte kommentera, bara vinka till er alla.
Jag har idag varit hos en barnpsykiatriker med min treåring. Han har så länge helt bestämt sagt att han inte älskar mig, och även tidigare att jag inte älskar honom, att det var dags att ta tag i. Jag fick bekräftat att vi har ett relationsproblem jag och min lille kille, och att det varit med från början. Anknytningen i början klickade aldrig, och har visst aldrig riktigt blivit rätt.
Det är naturligtvis jobbigt att sitta och diskutera en så allvarlig sak, men det känns samtidigt väldigt skönt att bli tagen på allvar och inte bara få höra att "barn säger sånt, det går över", och det känns väldigt skönt att jag tagit steget och gjort det här för honom och för oss. Det känns också bra att jag gjort det i ett läge när vi har det bra tillsammans och han mår bra i övrigt, det är inte för att han är jobbig och trotsig jag ber om hjälp, utan för att han känner att han inte älskar sin mamma. Stackars liten.
Vi skall tillbaka redan imorgon och många gånger till. Parterapi. Jag tror lillkillen var lättad redan efter den här gången, kände att han blev tagen på allvar.
Kram, det är så skönt att ni finns!