• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • kaz

Åh vad jag känner för alla små!

Gustie: Pust, sådana samtal vill man inte ha!

GHP: Fy, bra att de reagerade direkt! Hoppas nu att föräldrarna tar sig ett snack med sina barn.

Är helt slut efter dagens logistik. Hämta Sara från dagis för att gå på dans, på vägen hämta upp Simon som hade persiska (men läraren vill helst inte släppa honom utan vill köra lite till), så i väg till dansen utan son, lämna Sara på dans (själv), tillbaka till skolan och hämta mör Simon efter 1 1/2 timmes lektion, tillbaka och hämta Sara efter dansen... Allt detta med en tålig P. Pust!!!

• Gladhannapanna
    asap skrev 2013-09-18 17:34:25 följande:

Ghp - Näe! Fy sjutton vad mycket tråk det är hela tiden! Bra att de tog tag i det direkt dock. Vad sade A om det?

Hon har berättat att det hänt tidigare, men då har hon inte verkat jätteledsen utom en gång och när vi frågade om när det hade hänt var det flera veckor sedan så vi gjorde inget utom att uppmuntra henne att prata med vuxna när det händer sådant.

Den här gången berättade hon direkt när hon såg mig, men då hade fröken redan berättat.

Hon verkar nöjd med hur skolan hanterade det i alla fall.

Kompisen och hon lekte väldigt bra idag här hemma, men de hade inte lekt alls i skolan...
  • Gladhannapanna

Kaz: blir impad över din logistiska förmåga!

Agnes dansar imorgon, jag och Julia följer henne dit så går hon och en kompis hem själva efteråt. Det är kompisens mamma som håller i dansen så hon ser till att de får med sig allt därifrån.

• Piggley Wink

GHP: Skönt att hon berättar och att personalen tar tag i det genast! Att de leker med olika barn olika dagar verkar helt normalt i Hs liv iaf, hon har ett par tjejer som hon hänger mest med sen är det lite olika kompisar olika dagar. Sista dagarna har hon även lekt med barn i ettan och tvåan (hon går ju i förskoleklass). Och så har hon ju hängt med killarna och börjat med Pokemonkort

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Imponerande kaz! Tycker han det är roligt med persiska? Det är ju fantastiskt att få lära sig ett extra språk, och skönt att kunna prata med släkten?

H juni 07, N november 10
  • Drutten74

Ghp- så tråkigt att de ska göra så mot lilla À, blir så arg!!! Bra att skolan tar tag i det hela och att à ser att det händer något då hon berättar. Måste vara så jobbigt för er föräldrar också, jag hade gått sönder i hjärtat tror jag.

• Drutten74

Måste bara fråga er erfarna som har barn som gått i f-klass redan. Hur gjorde ni med vinterkläder? Hade de overall eller jacka +byxor? Tänker på att det är väl enklare med overall då de ska fixa allt själv, men det kanske är "mesigt", vad vet jag?

• Drutten74

Fortsätter att samma tråden... Kaz -var det du som fyllde 40? Grattis i så fall! Här har Elis borrelia som spridit sig i blodet så den har uppkommit på flera ställen på kroppen. Det började med lite rött mellan ögonen och spred sig så det var under ögonen och mot kinderna. Sedan fick han även ring på magen och benet. Frågan är hur länge han haft det för han har klagat på illamående och trötthet under sommaren. Nu har han ätit antibiotika i 1 1/2 vecka så det röda börjar försvinna. Jag var på vårdcentralen och visade upp det 3 ggr innan han fick rätt diagnos ( de har kollat m blodprov). Just nu är det jobbigaste att els vägrar gå till förskolan. Han vill inte dit då Anton är borta och han hängde ju alltid med à och hans kompisar så nu är alla de borta. Istället har halva gruppen bytts ut mot 3 åringar och det finns bara två killarvtill i hans ålder, varav han bara gillar den ene. Men en räcker ju. I alla fall bara gråter han hysteriskt när han ska till dagis, så han har fått vara hemma, men så kan vi ju inte fortsätta.

• asap

Kaz - Känner igen lite av det du beskriver. Trean blev en jäkel på att hänga med i logistiksvängarna!

Drutten - Vad jobbigt med E! Skulle det hjälpa att byta fsk, eller spelar det ingen roll tror du? Vår G var inte heller helt nöjd förra året när I försvunnit till skolan och vi var hemma med E. Men nu är allt frid och fröjd igen när E går med honom på fsk.

• Gladhannapanna
    Drutten74 skrev 2013-09-18 22:15:38 följande:
    Ghp- så tråkigt att de ska göra så mot lilla À, blir så arg!!! Bra att skolan tar tag i det hela och att à ser att det händer något då hon berättar. Måste vara så jobbigt för er föräldrar också, jag hade gått sönder i hjärtat tror jag.
    Drutten74 skrev 2013-09-18 22:17:31 följande:
    Måste bara fråga er erfarna som har barn som gått i f-klass redan. Hur gjorde ni med vinterkläder? Hade de overall eller jacka +byxor? Tänker på att det är väl enklare med overall då de ska fixa allt själv, men det kanske är "mesigt", vad vet jag?
    Våra hjärtan har brustit flera gånger... 

Vi körde först med jacka och byxor till A förra hösten, men sedan bad hon själv om en overall och då fick hon en. I år är det jacka och byxor som gäller, vi har en ärvd overall som hon kan få ha som extra...

I hennes klass var det ungefär hälften som hade overall och hälften som hade jacka och byxor.

Nu i ettan är det tydligen helt ute med ryggsäck, nu ska man ha en axelväska... Så larvigt tycker jag, men vi har köpt en axelväska som hon ska få i födelsedagspresent. 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*