• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Piggley Wink

mandra: Rekrytering är spännande, minst sagt. Vi kan ha ett långt snack om stolpskotten som sköter rekryteringen för flera av de tjänster jag sökt. Intervjuerna har varit - minst sagt - speciella på många ställen! Får jag läsa när du är klar?

H juni 07, N november 10
  • Drutten74

Kaz -Olle fick också börja med smaksak och gröt tidigt då han låg under kurvan. Nu är han 13 månader och ännu längre ned på kurvan så det hade inget med att mjölken inte räckte att göra. Nu i efterhand känns det lite irriterande att vi fick börja stressa med smaksak och gröt så tidigt.

• kaz

Drutten: Jo, kurvan ger jag inte mycket för. Men nu vaknar P kl 00, 02, 04 och 06 och är vrålhungrig sedan har han knappt tid att äta på hela dagen och verkar ganska så mätt. Det har hållit på ett tag så vi måste hitta nya vanor... Är är ju superpigg och snäll och pedagogisk med de stora barnen... Nu är 00-flaskan laddad till hälften med välling Sov bebis sov

• Drutten74

Kaz - precis så var det under nätterna med Olle ( och Anton fastän han låg över kurvan...) det var också en stor anledning till att bvcsköterskan förordade matintroduktion. Hoppas det ger effekt för er, men ör oss var nätterna lika illa trots matstart. Han sover inte bra ännu, men lite bättre sedan jag lutade amma ( nu bara ca 3-4 uppvak under natten). Men ni har ju flaskan och då brukar de ju sova bättre.

• asap

Kaz, Drutten - Det där med kurvorna på bvc alltså. Suck.
    Men oj så jobbigt att vakna så ofta, hoppas det blir bättre snart!

Mandra - Hur har det gått med tentan? Och med din väns barn och skolan?

Inga barn hemma den här helgen. Det känns väldigt tomt och märkligt, som vanligt. Men vi fick rapport igår kväll från mina svärisar som har barnen, och de har det jättebra. Elsa pratar, pratar, pratar hela tiden, så de blir trötta i öronen.

• kaz

Drutten: P förstår inte detta med mat men välling gillar han. Nu fick han dock sin första förkylning så ingen bättring i sikte.

• Piggley Wink

Jag måste bara tänka högt lite. Jag läser så mkt på Fb och i insändare/ledare att barn beter sig så illa mot varandra och lärare. Jag blev så glad när jag häntade en dag den här veckan och H helt självklart lekte med några flickor som går i tvåan. I vanliga fall leker hon oftast med dem i hennes årskull eller andra hon känner från förskoletiden (en del av ettorna har hon ju gått på samma avdelning som). De jobbar mycket aktivt med klimatet på skolgården och jag blev bara så glad att de faktiskt kan leka över åldersgränserna! Jag hoppas verkligen att H lika självklart bjuder in förskoleklassbarnen när hon går i tvåan!

• Siggan

Hær kommer jag med lite dåliga nyheter. Har precis fått missfall i vecka 17. Eller rættare sagt fostret var inte større æn 12-13 veckor. Men jag var ju på KUB i vecka 12 och då såg allt bra ut. Hun som helst så fick jag lite blødning i går och morse kl.05 så ploppade fostret ut. Ursækta detaljer. Vi åkte til sjukhuset. Otroligt nog var mina førældrar hær så vi hade barnvakt. Så fick jag tabletter før att få ut moderkakan och den kom ut efter 2 timmar, så jag slapp sksrapas. Nu funderar de på om jag har en infektion, så jag måste vænta på provsvar, men hoppas få åka hem efter det. Det hela kænns otroligt snopet. Men eftersom jag ær gammaldags så hade jag inte børjat rækna med att det skulle gå bra.

en svensk tiger
  • kaz

Siggan: Stor stor kram till dig! Så jobbigt med sent missfall! Hoppas du får åka hem snart och att du kryar på dig!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*