• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • asap

Tror vi har diskuterat detta tidigare, men minns inte riktigt: har era barn overall i vinter?

Jag hittade bara upp till strl 128 (Pop) resp 120 (Didrikssons) i affärerna när jag köpte vinterkläder till barnen för några veckor sedan så jag köpte ingen till Ida. 128 var vad hon hade på overallen förra vintern. Men så igår såg vi overalltestet i tidningen och Ida undrade varför hon inte kunde få en overall, hon vill ju så gärna ha det. Då såg jag att Didrikssons (bäst i test också) fanns tom 140, och efter en del letande på nätet hittade jag någon som sålde så stora och har nu beställt! Undrar om hon kommer vara ensam med overall på skolan...?

• Gladhannapanna

Vi köper nog ingen overall till A utan om hon vill får hon ha sin gamla ( om den passar) annars är det jacka och byxa som gäller.

• gbg30plus

Asap: vi köpte jacka och byxor till Elliot förra vintern, men det var den skruttiga extraoveralln som användes. I år satsar vi på overall (köpt fin begagnad) och använder förra årets set som backup. Bara därför kommer han väl vägra overall . Han ville komma ut snabbt på rasten och då är overall svårslaget. Av samma anledning dissade han de fina gotetexkängorna med knäppning och använde nästan bara fodrade galonstövlar.

• Gladhannapanna

Agnes valde också overall själv förra året men nu i ettan tror jag inte att någon har overall... Men vi har inte så mkt vinter här nere så det brukar bli det fodrade regnstället som blir mest använt.

• Piggley Wink

gbg: H gillar också fodrade stövlar! Jag tror hon är lite lat - och har som sin mamma kort tålamod Overall eller inte har vi inte diskuterat än i år, hon har 3-4 jättefina ärvda ställ med jacka och byxor så jag kommer försöka hävda att det är det som gäller

H juni 07, N november 10
  • kaz

Asap: Vi kör med overall också i år, en Isbjörn (stl 128, det är stora i storlekarna). Då de är svindyra har jag enbart toppat upp med en jacka från HM.

Siggan: Hoppas du mår OK! Tänker på dig.

Nu har maken åkt med Sara till op av polyper och ev halsmandlar. Känns lite olustigt!

• Gladhannapanna
    kaz skrev 2013-10-14 08:46:09 följande:
    Asap: Vi kör med overall också i år, en Isbjörn (stl 128, det är stora i storlekarna). Då de är svindyra har jag enbart toppat upp med en jacka från HM.

Siggan: Hoppas du mår OK! Tänker på dig.

Nu har maken åkt med Sara till op av polyper och ev halsmandlar. Känns lite olustigt

Jag var minst sagt orolig när Julia opererades även om det är en liten operation så var det ju MITT barn som sövdes och opererades! Men det gick hur bra som helst, hoppas att det är samma med Sara!

• Siggan

kaz: Tack, det går bættre med mig. Ær tillbaka på jobbet och det kænns bra. Det ær klart att jag fortfarande ær ledsen, men det ær skønt att få tænka på andra saker också.

Nær det gæller vinterklæder så har A både jacka och byxor och en lite liten overall sen førra sæsongen. Jag får nog køpa nytt under sæsongen, men væntar tills jag ser vad hon vill ha...

en svensk tiger
  • kaz

Siggan: Härligt att höra att du mår OK. Kramisar

Sara är hemma och mår fint. De tog bara polyperna och inget på halsmandlarna så det blev inte så "stort" ingrepp.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*