Gladhannapanna skrev 2013-09-19 08:56:57 följande:
Våra hjärtan har brustit flera gånger...
Vi körde först med jacka och byxor till A förra hösten, men sedan bad hon själv om en overall och då fick hon en. I år är det jacka och byxor som gäller, vi har en ärvd overall som hon kan få ha som extra...
I hennes klass var det ungefär hälften som hade overall och hälften som hade jacka och byxor.
Nu i ettan är det tydligen helt ute med ryggsäck, nu ska man ha en axelväska... Så larvigt tycker jag, men vi har köpt en axelväska som hon ska få i födelsedagspresent.
Knäppt att de säger att man måste ha axelväska, har inte hört talas om något sådant på Stellas skola. Där har de både ryggsäckar och axelväskor. Sen är det ju så att kroppen blir sned om man ska bära axelväska i så unga åldrar om de måste bära tungt... Då är det bättre belastning på ryggen med en ryggsäck.
Visst alla kanske bara har någon bok, ombyte och så i väskan så den inte väger så mycket, men ändå.
Stella hade ryggsäck första dagarna, men sen var det så många kompisar som hade fått axelväskor så då ville hon också ha en... Hon är lite så att hon vill inte göra annorlunda än hennes kompisar, utan hon ska göra likadant.
När de skulle på utflykt så gav jag henne en ryggsäck och ombyte, då frågade hon om de andra också skulle ha ryggsäck och ombyte...
Jag svarade att jag vet inte hur de andra gör om de har ombyte eller så, men jag tycker att du ska ha med dej det iallafall. Men det dög inte så hon kom till skolan utan ombyte.
Ska alltid kontrollera om klasskompisar gör samma sak, annars får det va. Lite drygt ibland