• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Vi 5

Siggan, men fy så sorgligt och jobbigt! Jag känner två vänner som varit med om liknande, det är ju tufft när man kommit så långt och det har sett bra ut innan. en av dem hade infektion, den andra vet de inte varför det hände. Hann ni alltså inte in till sjukhuset innan fostret kom ut? varm kram till dig!

• asap

Siggan - Nej, så tråkigt! Hur mår du, har du haft ont? Stor kram!

Piggley - På Idas skola jobbar de mycket med tvärgrupper över årskurserna på olika temadagar och sådant, och sedan fortsätter de ju att leka med sina nya kompisar på rasterna också. Så det verkar funka bra.

Vill någon byta liv med mig resten av dagen? Jag är ensam med barnen och Ida är på sitt sämsta humör. Oförskämd, bråkig, arg och sur. Elsa är snorig och är också arg på mig så fort jag gör/inte gör något. Giv mig styrka!

• Piggley Wink

Jag beklagar verkligen Siggan .

asap: Det låter bra, här tror jag inte de kommit igång med sånt än denna terminen. Fskklassbarnen har iofs en fadder i ettan. Trist dag när barnen inte är på topp. Hoppas det löser sig fort.

• asap

Byte ej längre nödvändigt! I och G drog till varsin kompis, E och jag har parkerat framför tv:n där jag slog på Bamse på Netflix. Och jag har en kopp kaffe med mig. Så nu är det rätt bra igen efter förmiddagens härdsmälta.

• Drutten74

Siggan -åh nej, så otroligt sorgligt. Min kollega var med om nästan samma sak, fast fostret kom inte ut utan de upptäckte det på rul. Har ni berättat för syskonen? Hoppas att ni orkar försöka igen så småningom. Kram

• Siggan

Tack för er omtanke. Jag fick åka hem på söndagen och mår fysiskt bra. Ja, fostret kom ut hemma. Det sa bara plopp och gjorde inte ont. Nej, det är ingen som vet varför det hände, bara att fostret hade varit dött i flera veckor. Det måste ha dött ganska snart efter KUB... Men både foster och moderkakan blev inskickad till analys. Ja, vi hade berättat för barnen. Jag såg supergravid ut och hade gått i mammakläder i flera veckor.

en svensk tiger
  • Serendipity
    Siggan skrev 2013-10-06 11:31:17 följande:

Hær kommer jag med lite dåliga nyheter. Har precis fått missfall i vecka 17. Eller rættare sagt fostret var inte større æn 12-13 veckor. Men jag var ju på KUB i vecka 12 och då såg allt bra ut. Hun som helst så fick jag lite blødning i går och morse kl.05 så ploppade fostret ut. Ursækta detaljer. Vi åkte til sjukhuset. Otroligt nog var mina førældrar hær så vi hade barnvakt. Så fick jag tabletter før att få ut moderkakan och den kom ut efter 2 timmar, så jag slapp sksrapas. Nu funderar de på om jag har en infektion, så jag måste vænta på provsvar, men hoppas få åka hem efter det. Det hela kænns otroligt snopet. Men eftersom jag ær gammaldags så hade jag inte børjat rækna med att det skulle gå bra.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*