Inlägg från: Nisselina |Visa alla inlägg
  • Nisselina

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Hej. Kikar in lite försynt, har kollat in tråden lite då och då på sista tiden. Jag känner igen en del av er men inte alla, jag var här mycket 2005 och några år framåt men har inte varit alls på familjeliv de sista åren. Men kände nu för att titta in igen även om det väl är rätt påfluget att hoppa rätt in i er tråd igen efter så länge. Har heller ingen koll på om det finns några aktiva systertrådar längre. Kommer nog inte att vara så aktiv här, ville mest bara säga ett litet hej och kul att se er.

• Nisselina

Hej! Du har ju bytt namn! Tack det är bara bra efter några kämpiga år. Hoppas det är bra med dig och familjen!

• Nisselina

Asap: tror jag känner igen dig också. Tror det var nångång 08-09 jag försvann härifrån. Kommer inte ihåg riktigt...

• Nisselina

Ah, nu trillar poletten ner vad gäller nics. Visste inte att så många bytt namn, men nu börjar jag hänga med lite. Gladhannapanna: jo, jag lämnade min fd i maj 2009. Men vad kul att läsa om alla aktiviteter (jag har inte läst jättelångt tillbaks i tråden), min dotter tränar truppgymnastik och älskar det. I somras var det simskola för tredje året i rad. Jag upplever upplägget som väldigt bra, varje dag, vilket gör det intensivt men kul och de lär sig fort.

• Nisselina

Här har det varit samma tider i F-klassen som i ettan: 08,20 - 13,40. Skillnaden är att nu är det lektioner hela dagarna, i F-klassen var det varvat med fri lek och andra "fria" aktiviteter.

Kaz: glömde svara dig igår, kul att se dig igen! Men mindre kul med Saras hand! Hoppas det inte är något allvarligt!

• Nisselina

Vi har också nära, ca 500 meter. Bara radhusområde, det är bara en bussgata som ska korsas. Egentligen vill skolan att man följer dem till tredje klass men säger samtidigt att det är upp till var och en att bestämma så länge man meddelar skolan/fritids. Gladhanna: fy så tråkigt, hoppas det löser sig!

• Nisselina

Gladhanna: Men vad hemskt, stackars A! Tror nog också att det är bättre att prata med personalen så att du får ha bättre koll. Min dotter har också haft lite problem med "mobbning" men personalen har varit väldigt aktiva i att bekämpa detta och jag upplever det som att de har koll på barnen även om de inte kan vara överallt hela tiden. Barnen pratar mycket med personalen och kan ibland reda ut sakerna själva, speciellt med "redskapen" som de har fått av personalen. Typ hur man löser problem och hur man ska vara som kompis.
    Men visst skär det i hjärtat på en när kottarna kommer i kläm. Häromdagen sa E att vissa töser inte vill leka med henne och så olycklig ut. Försökte säga att lek med de andra men det är som om hon har hakat upp sig på detta, hon ska leka med just de som inte vill leka med henne...

Siggan: GRATTIS! Vad kul! Mår du bra?

Jag har ju inte varit här på länge, är det många av er som har fått flera barn?

• Nisselina

Många med flera barn alltså. Lär nog inte bli fler än en för mig, har liksom ingen att skaffa fler med...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*