• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Gladhannapanna
    kaz skrev 2013-10-14 14:59:25 följande:
    Siggan: Härligt att höra att du mår OK. Kramisar

Sara är hemma och mår fint. De tog bara polyperna och inget på halsmandlarna så det blev inte så "stort" ingrepp.
    Det var skönt!!!! 
  • kaz

Nu har Simon kräkts. Sara mår lite illa (vilket är normalt efter att ha varit sövd). Ja, ser ut att bli en härlig natt

• kaz

Bedrövlig natt men det var P som hade en el ett par rapar på tvären. Inget mer kräk men Simon är ändå hemma (och missar utflykt till Skansen).

• kaz

Nytt från skolan är att Simon blivit filmad i duschen av en klasskompis. Men han hade förstått att det var fel och raderat filmen direkt. Ja, nu har vi haft nya samtal med skolan. Bra är att jag känner barnets föräldrar sedan dagis. Små barn små problem stora barn större problem...

• Gladhannapanna
    kaz skrev 2013-10-17 14:30:32 följande:
    Nytt från skolan är att Simon blivit filmad i duschen av en klasskompis. Men han hade förstått att det var fel och raderat filmen direkt. Ja, nu har vi haft nya samtal med skolan. Bra är att jag känner barnets föräldrar sedan dagis. Små barn små problem stora barn större problem...
    Antar att kompisen har mobiltelefon?

På vår skola får de inte ha sina telefoner utom när de ska ringa sina föräldrar, kanske vore ngt att införa på er skola också?

Bra att pojken förstpd att det var fel, men det krävs en del jobb med värderingar för att det inte ska hända sådana saker.  
  • asap

Kaz - Börjas det inte ovanligt tidigt med den sortens händelser? Jag tror inte ettorna har telefoner på Idas skola. Jag vet att hon inte har det iaf, och har inte sett någon kompis med telefon heller.
    Min kollegas son var ju inblandad i en instagram-historia för några veckor sedan då han tagit en duschbild på en klasskompis. Det tror jag att jag berättade om?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*