Nisselina - Ida har bara läsläxa. På skolan har man beslutat att inte ge läxor förrän man eventuellt också kan erbjuda läxhjälp i skolans regi. Men läsläxa har de som sagt, än så länge är den plättlätt och ingen rättning behövs från vår sida, bara lyssna när hon läser igenom den.
gbg - Men åh, så härligt att det lossnat för Elliot så att han nu kan redovisa för klassen utan problem!
Ida simmar bara ryggsim. Jag tror inte alls att "alla andra" kan simma redan i första klass.
Milla - Jag förstår dig. Jag gjorde så att jag läste en programmeringskurs på distans (Malmö högskola) när G var liten för att "uppdatera" mig lite när det gått några år sedan examen och jag mest varit föräldraledig de åren.
Du bor ju ändå i en region med en del industri- och teknikföretag, i Västerås finns det väl massor? Jag tycker du ska ta kontakt med olika bemannings-/rekryteringsföretag där du bor och berätta läget. Jag tror att det ofta finns öppningar som inte alltid annonseras ut och tillsätts genom rekrytering. På mitt jobb hyr man ofta in konsulter från bemanningsföretag för tillfälliga toppar och projekt. I går började en kille som ska vara där ett halvår, intervjun var i tisdags. Men ibland låter man också bli för att man liksom bara förutsätter att man inte kommer hitta någon om det gäller en för kort period. Men om en lämplig kandidat hade visat sig så hade man inte tvekat!
Så jag tror att om du berättar att du finns, samt talar om att du i det här läget kan tänka dig "vad som helst" bara det är på rätt företag, för att bygga erfarenhet och referenser så tror jag att det finns något därute för dig!
Styrkekram och heja heja!!