• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • asap

God fortsättning på det nya året, hoppas det har börjat bra!

Siggan - Så tråkigt med magsjuka.

• Siggan

Nu har vi flyttat tillbaka till den lilla staden i Nordnorge. Jætteskønt att vara tillbaka i huset. Fast det ær jobbigt att flytta. Strul med flyttlasset med mera. Astrid har gått i nya skolan i en vecka och det verkar gå bra. Karl har børjat på nytt dagis och det har också gått smærtfritt. Nu ær mina førældrar hær igen i helgen eftersom både jag och mannen jobbar.

en svensk tiger
  • Mandra

Siggan - va mysigt att vara tillbaka :) . Gott att höra att det verkar gå fungera med omskolningar för barnen, sånt gör mycket gör det allmänna välbefinnandet i nytt :)

Här är det bra, Lilla T, 5 blir sex i slutet av feb, tappar tänder så det står härliga till hon är ikapp storasyster. Fick dessutom kindtänderna före storasyster. Vi brukar ju säga att hon har bråttom med allt, även hennes kropp uppenbarligen :D .

• Mandra

Jag kan inte sova, lite nervös. Imorgon ska jag försvara mitt arbete samt opponera en annan persons. Känner ju inte den nya klassen och vet inte alls vad jag kan förvänta mig. Hoppas ni andra sover sött denna sena timme :)

• Vi 5

Mandra, lycka till idag! Tänk på att det är du som bäst vet vad uppsatsen handlar om, och på att skriva uppsats är ett lärtillfälle! Det är alltså meningen att det ska finnas saker kvar att lära, så du kan alltid svara att det var en intressant synpunkt, det får jag ta till mig om jag skriver fler uppsatser Jag tror det kommer att gå utmärkt!

Siggan, skönt att vara tillbaka, men även jag tycker att flyttning är urjobbigt.

• Mandra

Vi 5, du har så rätt och jag tänkte på det du sa. Det gick bara bra :) *lättad*

Tack för pepp!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*