• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Milla C
    Malin: Gabriel hade en period när han kunde få helt tokont i magen - så att han nästan blev okontaktbar, och bara skrek. När "anfallen" gick över blev han helt slut - och somnade oftast. Precis som hos E så kom det ibland något på toa, men inte alltid. Då var det förstoppning i magen eftersom vi slutat med välling (vilket ingen läkare jag var hos - inklusive akuten - trodde på, tills vi kom till vår ordinarie husläkare, som sa att det kunde det absolut vara), och han fick ta Lactulos varje dag i två veckor.
    Har ni ändrat något i matvanorna på den senaste tiden?
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • malinkat

Milla, ingen ändring i kosten, och det är inte så illa som der låter som att det var hos er.... Läkaren tror på virus, men eftersom det varit i gång en vecka menade hon heller inte att det skulle vara problem-så länge mormor och morfar är beredda att ta hand om sju klingar om det blir värre.....

• kaz

Stackars E! Hoppas det blir bättre snart och att barnen får en trevlig resa.

Själv är jag tillbaka efter en blixtvisit i Frankrike. Min farmor (snart 93 år) hade trillat och slagit sig illa. Hon mår trots allt bra och har fått komma hem.

Det är mycket avslutningar nu. Igår konsert på skolan och på söndag show med miniartisterna

• asap

Malinkat - Jag hade också låtit henne åka ändå. Hoppas de får en fin semester utan magont!

Kaz - Skönt att farmor kommit hem igen.
    Ja, nu är det avslutningssäsong. Jag var på Idas dansshow förra helgen, och idag är det konsert med hennes kör.

• malinkat

Puh, sa har barnen kommit iväg :) Mycket var nog som du sa PW - förväntan och nervositet även om hon inte själv kunde sätta fingret pa det. De var superglada bägge tva, Alfred hade en liten "jag kommer att sakna er" kris som varade i nagra minuter, sen var det över :) Jag kunde inte lata bli att fälla en tar eller tva när taxin akt iväg. Tänk att man har sa stora barn som kan aka pa semester utan oss! Hjärta  Nu sitter de pa flyget och har en lang natt framför sig - efter fem timmar i flyg är det en timme med buss......

Kaz, min mormor är ocksa 93, 94 i mars..... vad skönt att hon mar bra trots allt!

Thorsten och jag har varit ute och ätit en bit och sitter nu och förbereder oss för imorrn - det bär av till Danmark för att hämta kök och sen ska det malas i nya lyan och byggas in kök! Men först har jag nagra jobbgrejjer att göra... ZzzZzz...!

Trevlig advent alla!

• Serendipity
    malinkat skrev 2013-11-28 22:23:46 följande:
    Milla, ingen ändring i kosten, och det är inte så illa som der låter som att det var hos er.... Läkaren tror på virus, men eftersom det varit i gång en vecka menade hon heller inte att det skulle vara problem-så länge mormor och morfar är beredda att ta hand om sju klingar om det blir värre.....
    Elsa hade ett sådant virus i våras. Började bajsa en natt till torsdag, sedan på torsdagen, fredagen, ont i magen två dygn, bajsade på natten till måndag, tisdag, sedan uppehåll men började kräkas på fredagen, natten till lördag och sedan äntligen på söndagen, mer än en vecka efter första symtom, blev hon bättre. Sedan fick sonen det också. EXAKT samma förlopp, i en vecka. Har för mig att de trodde sapovirus.
    Vi vabbade och vabbade :-/

• malinkat

Seren; hua! Men tack och lov blev det inte sa illa för Elvira, vr nog mest nervositet :) Mamma uppdaterar flitigtpa facebook och det verkar som om ungarna har sin bästa semester nagonsin, sa underbart! De far styra rätt mycket hur dagarna ser ut, sa det blir mest bad i poolen och lite i havet, mamma menar att Elvira ser ut som ett russin ;o)

Vi malar och malar och försöker bli klara sa att köket kan komma pa plats i helgen. Tack och lov hämtades köket innan stormen, det hade ju inte gatt att köra efter det nu! Jag ska snart hämta mer färg och köpa en spishäll pa ikea och sen sluta upp med Thorsten och fantastiska svämor som är här och malar med oss.

Hur är det hos er, sitter taken kvar pa husen??

• Piggley Wink

Här har vi klarat oss bra. Blev lite orolig igår när det började snöa lovikkavantar när jag körde hem från jobbet. På kvällen hade vi strömavbrott men jag gick och lade mig så nu är jag pigg på väg till julfest på nya jobbet

• Drutten74

Piggley - Nu har jag inte hängt med, har du fått jobb? Vet att du var på intervjuer, men inte att det sedan blev ett jobb. Grattis i så fall! Var det inom det du läst?

• Mandra

Hej, allt väl med er? Är ni redo för en Jul?

Jag sitter och (undviker) rapportskrivning Gör ett sista uppdrag i skolan/på arbetsplats (verksamhetsförlagd utbildning). En revidering av deras chefsrekryteringsprocess baserat på att jag fått intervjua 16 personer, otroligt roligt. Är på Upploppet nu i skolan, tar examen den 17de jan. Livrädd för att vara klar och inget jobb än. Baksidan med att byta stad mitt i livet utan ett jobb klart. För litet nätverk. Nåja, det löser sig hoppas jag.

Jag vill varmt rekommendera den här idén med uppdragskalender. Vi har haft så roligt med det. Mannen och jag fick ju också kalendrar av tjejerna. Det har varit lite som att krypa in i deras värld, huvud. Vi har gjort saker som: Delat ut Godis åt dem , Burit en sten i fickan hela dagen, ritat en katt och kanin, mannen svängde runt kvarteret tre varv (vi stog i fönstret och räkna och han försökte fuska!!) , köpt julklappar i snöstormen och mycket mer. Tjejerna har fått göra sånt vi gör runt Jul, bakat pepparkakor, lussekatter och marsipangrisar och dagen efter bak har de fått ge bort hälften till en granne. Välja gran och klä gran, göra Julkort och grandekorationer och göra en främling glad o.s.v.
    För oss har det passat och att tjejerna gjorde uppdrag åt oss, som vi får dra dagligen, vilken bonus!!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*