• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Serendipity
    Vi 5 skrev 2014-01-22 11:32:39 följande:
    Serendipity, hej, så kul att se dig! Hur är det med er? T måste vara stor nu Jo, vad ska jag berätta om vårt nytillskott...Hon är nu nästan 3 månader och är en liten självklar krabat redan. Hon är ett väldigt "lätt" barn tycker jag, hon är tydlig med vad hon vill, hon äter bra och inte lika ofta som A och E åt (de åt ju liksom jämt   ) och dessutom (fantastiskt nog) sover hon riktigt bra! Det trodde jag aldrig skulle kunna hända oss att vi fått en bebis som man kan lägga ner när hon somnat (inte alltid men ganska ofta) och som bara äter 3-4 gånger per natt. Det kan ju ändra sig, men det tänker jag inte tänka på nu Hon är väldigt social och älskar när man pratar med henne eller sjunger för henne. Hon ler och kan nu pipa av skratt.

E är världens finaste storebror och är så himla snäll med henne. Han pratar med sin ljusaste röst när hon är ledsen "lilla gumman, har du lite ont i magen" "storebror är här, du behöver inte vara ledsen" osv. Han sa häromdagen att han tyckte att vi skulle ha några bebisar till Så jag tänker att han inte kan tycka att det är så fasligt jobbigt. Hon verkar tyvärr ha mjölk- och äggallergi hon med, och troligen något mer som jag inte listat ut än. Men när vi tog bort mjölk och ägg försvann koliken som hon hade först. Vi ska utreda det i februari. Men vi är ju vana vid att utesluta grejer, så det underlättar. Es sista allergi försvann i somras, så vi hade precis hunnit plocka bort de sista av alla allergiprodukterna när vi fick börja om. Nu vaknar skruttan, så jag ska krama henne lite innan vi hämtar storebror på förskolan. Det finns några bilder i mitt galleri om du vill se henne.
    Kul att höra!! Haha "bara äter 3-4 gånger per natt", jodu det hade jag också tyckt, men min lillasyster som fick barn i maj, hennes unge åt bara en gång per natt, och nu inte alls vid 8 månaders ålder. Ett helt okänt begrepp i denna familj liksom..

Ja, visst är Teo stor nu, lång och skranglig också
  • Drutten74

Grattis till mandra och Kaz! Jag blev också faster i förra veckan till en ännu namnlös tjej! Har ännu inte sett henne men på korten är hon underbart söt! Det var mammans fjärde tjej, min bror har en son sedan innan och detta var deras andra gemensamma dotter. Lustigt det där, jag har ju bara killar och hon nu då bara tjejer. Sedan tre veckor så jobbar jag. Heltid. Lite svårt var det att släppa Olle som bara varit hos j en dag innan, men det har gått över förväntan. J tycker det är jättekul att vara hemma, fixar och städar och lagar mat osv. Det har även blivit bättre balans då Olle inte längre är så mammig som innan. Jag tycker det varbroligare än väntat att vara tillbaka på jobbet, men hade gärna varit ledig eb dag i veckan för hjälp vad lite tid man får med barnen när man inte är hemma innan vid 17 tiden. Nästa vecka ska jag emellertid vara ledig igen då vi åker till fjällen en vecka (bestämt innan jag började jobba). Ser fram emot skidåkningen och att få åka pulka med Olle, men först ska man överleva bilresan upp, Olle är ju inte direkt känd för att vara en "bra" bilåkare.

• kaz

Drutten: Härligt med fler bebisar i familjen. Vi träffade lille V igår. Så liten han är. P framstår som en gigant Ja det är tudelat att börja jobba. Jag längtar lite efter det samtidigt som jag vet att man då knappt hinner se barnen.

Vi5: Härligt att det börjar flyta på med sömn och 2-barns liv. Här vaknar P nästan varje timme om nätterna. Mycket slitsamt. Vi tränar på att somna igen säng om dagarna och ha lite mer rutiner kring sömnen. Men det är svårt med 3

• Milla C
    asap skrev 2014-01-19 20:41:02 följande:
    Milla - Oj, spännande! Är det samma tjänst fortfarande eller börjar du på något nytt jobb? Hur många procent jobbar du nu?
    Samma ställe, men vikariat på en annan tjänst (har en tillsvidaretjänst inom "RUS-gruppen") som tillsätter långa och korta vikariat - så jag har fast tjänst som vikarie ). Hittills har jag jobbat 75% (och jag skrev fel, det är sedan mars -08 ! som jag jobbat deltid).
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap

Drutten - Grattis till ny brorsdotter!

Milla - Jag förstår, det blir ju lite omställning förstås. Jag har inte jobbat heltid sedan jag gick på föräldraledigt när E skulle komma, maj 2011. Nu jobbar jag sisådär 80-85 procent (lite olika vecka för vecka) och det räcker så bra så.

• Mandra

Det där med att sova dåligt, barnen kommer in till oss normalt en gång per natt var, sen alltid. Den senaste månaden 5ggr tillsammans plus katten som ylar 1-3 ggr natten. Jag är så trött nu så det finns inte, känner stark med er andra som sover lite!!

Vi5- den ärliga versionen. Vet inte, lite för trött för att känna något alls :)
    Önskar tusen saker men vet att inget blir utan egna insatser och ansträngningar så ja, lite status noll utan energi.
    Läser dock psykologi sen i måndags som backup. Tur jag sökte den för det finns noll jobb att söka just nu, inte ett enda i hela stada med omnejd. Har en fantastisk föreläsare!!! :) så jag njuter på det sättet i alla fall :)

Drutten - grattis till fasterskapet :)

• Vi 5

Milla, hur går det? Hoppas det funkar med heltid! har ni råd med deltid annars? jag tänker mig att inte kobba heltid på länge och eftersom jag är så fammal blir det väl lagom att gå upp i tid till pensionen
    Tänker på dig!

Drutten Tufft att gå upp i heltid. hur har ni det? Hur var det i fjällen?

Serendipity, ja precis, helt okänt här med.

Mandra, jag hade missat ditt sista inlägg, kul med psykologi. Är ju alltid användbart

• Mandra

Idag lyser solen, så efterlängtad!

Vi 5 - så tänkte jag med. Mest tänkte jag att jag ville läsa något roligt som jag gillar. :)

• Gladhannapanna

Jag undrar också hur det går Milla?

Mandra och Milla  kan ni inte flytta in i samlingstråden så att man får se er lite oftare? Där är mycket mer action än i den här! 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*