• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Piggley Wink

asap: Jag kommer ihåg att du berättade om det

kaz: Hur hanterar skolan det? 

H juni 07, N november 10
  • kaz

De får egentligen inte ha mobiler men om man måste ha det av någon anledning så får man lämna den ifrån sig till läraren och få tillbaka den när man går hem. Det är förbjudet att ha mobil med sig till omklädningsrummen. Tycker att läraren har agerat klokt men det jag hajade till på var att inte vi fick reda på ngt utan enbart det andra barnets föräldrar. De ringde sedan upp oss. Även om inte Simon gjort fel vill man ju veta vad som händer honom.

Asap: Ja, känns tidigt. Simon har ingen mobil. Men så har han inte heller äldre syskon osv. Simons kompis som var här idag har mobil men hon visste inte varför hon tog med den till skolan - mest för de andra gör det

• Milla C

"I dag är ingen vanlig dag, för det är Gabriels födelsedag. Hurra, hurra, hurra!" (fast egentligen var det ju Lotta på Bråkmakargatan som sjöng den på sin födelsedag ) Gabriel valde att börja födelsedagen tidigt, med att vakna 05.40Tyst. Jag hade ju hellre sovit en stund till, men, men. Direkt vi kom upp frågade han om han kunde få någon "morgonpresent", så han fick "Skylanders giants"-spelet - som jag och maken kom överens om igår.
    När Lucas vaknade fick han också en Giants-gubbe, så nu har de spelat hela morgonen .
    Dagens sötaste kommentar kom ifrån Lucas, som när de spelade sin andra match mot varandra - och han vann - utbrast "Det här var den enklaste matchen jag nånsin spelat!"

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap

Grattis Gabriel!

Skylanders är nytt för mig, tv-spel?

Hur mår ni annars Milla, det var längesedan vi såg dig.

• Gladhannapanna
    Milla C skrev 2013-10-20 07:49:09 följande:

"I dag är ingen vanlig dag, för det är Gabriels födelsedag. Hurra, hurra, hurra!" (fast egentligen var det ju Lotta på Bråkmakargatan som sjöng den på sin födelsedag smile5.gif ) Gabriel valde att börja födelsedagen tidigt, med att vakna 05.40Tyst. Jag hade ju hellre sovit en stund till, men, men. Direkt vi kom upp frågade han om han kunde få någon "morgonpresent", så han fick "Skylanders giants"-spelet - som jag och maken kom överens om igår.
    När Lucas vaknade fick han också en Giants-gubbe, så nu har de spelat hela morgonen smile1.gif .
    Dagens sötaste kommentar kom ifrån Lucas, som när de spelade sin andra match mot varandra - och han vann - utbrast "Det här var den enklaste matchen jag nånsin spelat!" smile2.gif

Åh vad kul att se dig Milla! Och vilken mysig morgon trots att den startade tidigt!
  • Milla C

Asap: Ja, Skylanders är ett tv-spel - eller X-boxspel i vårt fall. Och "naturligtvis" kom det nya "Skylanders swap force" i förrgår - så vårt spel är redan "gammalt" .

Själv har jag en "40-årskris" just nu, då jag funderar mycket på mitt liv, och inte riktigt känner mig "med i matchen". Dessutom fortsätter ju vardagen i ett rasande tempo . Jag läser en del härinne, men kommenterar inte så mycket.

• kaz

Grattis G! Härligt med glada barn! Stor kram till dig! Hoppas art ditt grubblande leder fram till ngt bra!

• Nisselina

Kram Milla. Även jag funderar en hel del och mår väl inte alltid så där jättebra. Vill du skriva så gör det.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*