• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • kaz

Hur gör ni i simhallen? Låter ni era 7-åriga söner byta om själva på herrarna? jag känner snart att jag inte kan få Simon att byta om på damerna men jag känner oro för att något skulle hända honom inne på herrarnas...

Vi var och röntgade Simons tumme igår. Den läker som den ska men han behöver vara gipsad ytterligare 10 dagar. 

• asap

Kaz - 10 dagar till låter ju överkomligt, så skönt!

Ida har varit själv på damernas när hennes far hade "vakten" på simskolan. Det går jättebra, förutom att det tar väldigt lång tid och maken ju inte har möjlighet att påminna henne om att klockan går...

• Matisse12

Hej

länge sen jag var inne på den här tråden. Senast 2005 och 2006 då min älskade unge föddes.

Åren har varit upp och ner. Tuffa motgångar och fruktansvärd ensamhet men nu har mitt liv vänt.

För snart två år sedan träffade jag mannen i mitt liv. Jag är såååå lycklig. Skruttan har accepterat honom så bra och allt fungerar toppen.
    Nu är jag tillbaka igen för vi planerar ett litet syskon. Hittills går det trögt men det gjorde det med skruttan med.

Hoppas jag får hänga med er här igen.           

Jag tycker om att lära mig men jag tycker inte om att bli undervisad
  • Gladhannapanna
    Matisse12 skrev 2013-11-14 13:13:01 följande:
    Hej

länge sen jag var inne på den här tråden. Senast 2005 och 2006 då min älskade unge föddes.

Åren har varit upp och ner. Tuffa motgångar och fruktansvärd ensamhet men nu har mitt liv vänt.

För snart två år sedan träffade jag mannen i mitt liv. Jag är såååå lycklig. Skruttan har accepterat honom så bra och allt fungerar toppen.
    Nu är jag tillbaka igen för vi planerar ett litet syskon. Hittills går det trögt men det gjorde det med skruttan med.

Hoppas jag får hänga med er här igen.           
    Hej och välkommen tillbaka!
    Vi har numer flera olika trådar i "familjen" du får gärna skriva i den här men här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html kan du hänga med andra som planerar syskon. När du är gravid igen har vi en "väntar" tråd osv.

• Mandra

Hej!

Grattis Lia till ditt underverk!

gbg30plus > Vilket fint inlägg till Lia, jag blev alldeles varm.

Delar ut kramar till alla!

• malinkat

Förstar av alla inlägg att det är pa sin plats med bade Grattis, Hoppsan, Ajda och Styrkekramar! Käner mig som en snyltare som bara kikar in en gang ibland, men denna höst har bara varit fruktansvärt hektisk - är det fortrarande, vi far nyckeln till var nya lägenhet pa onsdag och innan dess ska vi hämta kök som sen ska installeras och sa är det jul och jobb och och och........ puh. Kul, men jobbigt.

Och att jag kikar in nu är för att jag behöver era goda rad. Alfred och Elvira ska aka med mormor och morfar till Gran Canaria pa sönda, en vecka. Fantastiskt ju! Men, sen en vecka kranglar Elviras mage pa ett sätt vi inte varit med om förut och vi känner oss lite oroliga. Ska till läkaren idag, men om tester tas kommer vi ju inte hinna fa svar i tid tänker jag. Kanske känner nagon igen sig? Och hur skulle ni gjort?

Elvira har aldrig varit en speciellt regelbunden bajsare, kan vara lite hard i magen ibland. Senaste tiden har det dock funkat riktigt bra. Men sa för nagon dryg vecka sen, fick hon ont i magen. Kommer plötsligt och hon menar att det gör ont i hela magen (uppe och nere). Hon gar pa toa och det kommer ibland lite, ibland mycket och ibland inget -och inte fast. Heller inte helt diarrée, men inte "som det ska". Inatt vaknade hon och behövde pa toa, har ALDRIG hänt förr nagonsin. Imorse tva ganger. Däremellan är allt bra, pigg och leker och inte ont. Mjölk tänkte vi da - hon har alltid druckit mycket mjölk och älskar det. Kan det vara det? Eller nat helt annat? Blir lite orolig.... och förklarade för henne att angaende semestern maste vi se vad doktorn säger, om hon kan aka.... hennes ögon tarades rätt fort... :( Vet vare sig ut eller in!

• Gladhannapanna

Jag hade låtit henne åka i alla fall, om inte läkaren hade avrått. Det finns sjukvård på gran canaria och jag tar för givet att du är trygg med att dina föräldrar tar väl hand om barnen?!

• Piggley Wink

Håller helt med GHP! Kan det vara nervositet/förväntan? Min mage blir precis sådär vid stress...

• malinkat

Tack kära ni! Visst litar jag pa mamma och pappa, dessutom har jag ju skrivit ned vilka sjukhus/vardinrättningar som har ett samarbete med barnens sjukförsäkring, sa det bör ju funka. Jag hade inte tänkt tanken innan Thorsten sa "vi kanske ska vara beredda pa att hon inte kan aka med" - och han brukar aldrig nojja! Men sa är det ju sa när man ser sina barn sa ledsna och ha ont, sa vill man ju vara där :)

Jag vet inte, kanske kan det vara stress/nervositet, även om hon själv inte kan sätta ord pa känslan? Svart att svara pa. Vi far se vad doktorn säger!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*