Förstar av alla inlägg att det är pa sin plats med bade Grattis, Hoppsan, Ajda och Styrkekramar! Käner mig som en snyltare som bara kikar in en gang ibland, men denna höst har bara varit fruktansvärt hektisk - är det fortrarande, vi far nyckeln till var nya lägenhet pa onsdag och innan dess ska vi hämta kök som sen ska installeras och sa är det jul och jobb och och och........ puh. Kul, men jobbigt.
Och att jag kikar in nu är för att jag behöver era goda rad. Alfred och Elvira ska aka med mormor och morfar till Gran Canaria pa sönda, en vecka. Fantastiskt ju! Men, sen en vecka kranglar Elviras mage pa ett sätt vi inte varit med om förut och vi känner oss lite oroliga. Ska till läkaren idag, men om tester tas kommer vi ju inte hinna fa svar i tid tänker jag. Kanske känner nagon igen sig? Och hur skulle ni gjort?
Elvira har aldrig varit en speciellt regelbunden bajsare, kan vara lite hard i magen ibland. Senaste tiden har det dock funkat riktigt bra. Men sa för nagon dryg vecka sen, fick hon ont i magen. Kommer plötsligt och hon menar att det gör ont i hela magen (uppe och nere). Hon gar pa toa och det kommer ibland lite, ibland mycket och ibland inget -och inte fast. Heller inte helt diarrée, men inte "som det ska". Inatt vaknade hon och behövde pa toa, har ALDRIG hänt förr nagonsin. Imorse tva ganger. Däremellan är allt bra, pigg och leker och inte ont. Mjölk tänkte vi da - hon har alltid druckit mycket mjölk och älskar det. Kan det vara det? Eller nat helt annat? Blir lite orolig.... och förklarade för henne att angaende semestern maste vi se vad doktorn säger, om hon kan aka.... hennes ögon tarades rätt fort... :( Vet vare sig ut eller in!