• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Drutten74

Hej! Uppdragskalender låter kul! Det ska jag satsa på nästa år. I år har jag haft "dagens paket", mest för att jag gillar att förlänga julen lite och så är det kul att sprida ut paketen lite. Det har inte varit så dyra presenter, en del har jag hittat på second hand, en del på gekås. Det har varit en blandad kompott, en dag var det tex klädnypor (Anton älskar klädnypor, han gör långa nyptänger av dem...), det har varit stenar, klibbandes mm. Det jag inte gillar med det är att i början var de så glada för allt de fick, men nu efter 19 dagar så är de mer kräsna... Jag har förgäves försökt få fatt i en fin tomtekostym!! Köpte ett tomteskägget för 500kr, men det var inte alls bra så det har jag skickat tillbaka. Har letat på internet men inte hittat något. Har ni några tips? Vi var på Liseberg ikväll och tomtefar var ju så fin! Nu kan jag väl inte köpa något liknande det, men i alla fall något som inte skrämmer barnen...

• kaz

Tyvärr inget tips Drutten!

Nu har jag fixat 2 kg köttbullar. Körde dem i ugnen så himla smidigt!

• Mandra

Siggan - åh, bär det av tillbaka?! :) spännande. Jag drömmer också om att flytta men det tar vi en annan gång.

God Jul på er alla!

• Vi 5

God Jul till er alla från mig med! Vi har haft en superlugn jul med bara min mamma här. Julmaten började vi med en timme innan vi skulle äta så det har varit väldigt lite arbete. Jag hade beställt de få julklapparna på nätet (men har haft otur med att vi fått fel grejer, inte fått alla grejer och att en leverans inte dykt upp alls, men det är världsliga saker). Mest har jag haft tacksamma tankar över att jag har det så bra i livet med en fin man, bra utbildning och jobb, hus, har fått två helt underbara söner, en son i livet och en i mitt hjärta. Och dessutom nu mot alla odds har jag fått en dotter med.

• asap

Vi 5 - Så fint du skriver! Jag har också gått omkring och myst hela julafton, så glad över de nära och kära jag har i mitt liv.

• Siggan

Jag har mina föräldrar på besök. Julafton blev inte helt som planerat då A fick kräksjuka. Så vi sparade julklapparna til juldagen istället. Sen skulle vi ha åkt till Åre, men ställde in det också. Vi räknade med att få det allihopa, men vi har kanske klarat oss? Det brukar alltid vara när man tror att man har klarat sig som det slår till...
    Nåja, det ble lite mer tid till flyttpackning i stället.

en svensk tiger
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*