• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Gladhannapanna
    Mandra skrev 2014-02-17 12:48:34 följande:
    Måste man skriva en presentation?
    Nejdå! Men du får be någon av dem som modererar tråden att släppa in dig. Jag har redan krattat och skrivit att jag bjudit in dig!
  • Mandra

En finne på kinden, tentaångest, drömmer om att sova till tolv och barnlängtan, känner mig inte en dag äldre än femton :D

• Drutten74

Hej, hej! Här skrivs det inte så mycket längre. Jag hinner knappt kolla in heller för först jobbar jag hela dagen, sedan är det fullt upp att umgås med killarna de få timmarna tillsammans man har, sedan är både Olle och Anton svårsövda så jag har ingen "ledig"tid förrän halv tolv på kvällen, och då är jag trött. Hoppas på att Olle snart hamnar rätt med sömnen, men det är inte det lättaste. Till hösten ska Olle börja dagis och då ska jag nog jobba 90%. Har inte heller några planer på att jobba heltid inom de närmsta 10 åren... Men just nu har jag jobbat mer än heltid för det har varit så mkt på jobbet. Vi hade en bra vecka i fjällen. Vi gick upp vid 04 för att kunna köra så långt som möjligt innan Olle vaknade. Det funkade bra, fast det var lite kämpigt med att hålla honom på gott humör. Mkt mutor, iPad, musik osv.... Vi var 17 personer i en stuga, och det gick bra! Bara Anton som är en drama-Queen som höll hov under de första dagarna, men sedan funkade allt riktigt bra. Vi ska till stöten under v11 bara våran familj och det ska bli kul och se om killarna utvecklas lite mer. De tycker det är kul, men vill inte åka mer än en gång per dag.

• Milla C

Hej, här tittar jag in .

Vi 5 skrev 2014-02-17 09:09:04 följande:
    Milla, hur går det? Hoppas det funkar med heltid! har ni råd med deltid annars? jag tänker mig att inte kobba heltid på länge och eftersom jag är så fammal blir det väl lagom att gå upp i tid till pensionen
    Tänker på dig!

Gladhannapanna skrev 2014-02-17 11:24:01 följande:
    Jag undrar också hur det går Milla?

Det går över förväntan faktiskt . Maken får ju antingen lämna eller hämta varje dag, och det har varit så skönt att slippa ta hela ansvaret för barnen HELA tiden. Jag har t ex inget ansvar för att G´s jympakläder kommer med till skolan två dagar i veckan - och jag kan till min egen häpnad släppa det också - eftersom det är P´s lämningsdagar.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Här var det inte mycket som händer .

Sticker bara in huvudet för att tala om att Gabriel har förberett ett "Spa" nere i vardagsrummet, där det ska vara massage, ligga i sofan med gurka på ögonen och lyssna på lugn musik: efter middagen-). Jag ska vara massös . Den sjuårige pojken som mest liknar en duracelkanin kan verkligen det där med att slappna av med massage .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*