• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • kaz

Asap: Ja, det blir bad. Vi ska till Puerto Vallerta vid Stillahavskusten. Huset har pool. Det är nog rätt kallt i havet...

• Milla C

Hmm, försökte med Harry Potter för något år sedan - men då kunde killarna inte koncentrera sig på texten. Kanske dags att prova igen.

Idag har vi haft kalas för Lucas, som fyllde fem år i onsdags. 8 busiga och fnittriga fyra-femåringar i två timmar. Tur att vi har nära till parken .

Spa-kvällen blev lyckad. Gabriel gillade speciellt armmassagen. Han sa att han kände att hela han blev mjukt !

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Här var det länge sen det skrevs !

Hoppas att alla har en skön sommar, och att ingen behövt bli evakuerad pga den stora branden.

• kaz

Hej Milla! Tack, sommaren har varit toppen! Vilket väder vi har! Jag jobbar min andra vecka och barnen har börjat dagis/skola. Sara är sjukt taggad inför skolan (nu är det ju fritids). Philip har börjat dagis och det hår bra, bara mamman som tycker han är SÅ liten - lille skrutt

Har precis ätit middag med vänner på stan - sådan energiboost!

Kram till alla

• asap

Hej hopp!

Det är bara bra med oss också. Tänk att våra äldsta börjar tvåan den här hösten! Vi är lediga ända fram till skolstart den 18:e, sedan drar det igång.

Milla - Är branden nära dig? (Jag vet ju var du bor, och jag vet på ett ungefär var det brinner, men är för dålig på geografi för att kunna koppla ihop de två)

• Vi 5

Hej, hej, roligt att höra hur ni har det! Det är bara bra med oss också! E börjar förskoleklass nästa vecka och lillA, 9 månader, hasar sig fram överallt sedan en månad ungefär. Hon vinkar, klappar händer och säger nyfiken som hon är passande nog "titta" hela tiden Hon är hur söt och go som helst och E är fortfarande en toppenstorebror.

Hon är som en liten dammsugare och stoppar till skillnad från killarna allt i munnen. Hon pillar på och drar i allt, något de inte heller gjorde. Så jag är lite stressad att något farligt ska hända så vi har varit hemma mycket i sommar. Känns lite tråkigt att vi knappt varit ute och badat, men det är ju en period. Och tiden går verkligen snabbt, lite för snabbt tycker jag. Försöker njuta sv varje ögonblick och lyckas rätt så bra med det ändå.

• Milla C

Asap: Nej, branden är en bit bort. Vi har inte märkt något av den, men makens jobb i Hallstahammar var som insvept i dimma igår.

Nu regnar det här, och jag hoppas att det gör det där också. Regn tillsammans med Svenska helikoptrar och franska och italienska brandflygplan borde kunna ge brandmännen en chans att få branden under kontroll tycker jag.

Vi5: Visst är det kul att se att barnen får så olika personligheter, men jag förstår din oro över att lillA stoppar saker i munnen.

Kaz: Jag tycker också att min "lille" Lucas är mindre än vad Gabriel var när han var 5 år - men egentligen är han både längre och mer skolmogen än vad Gabriel var.

Jag har min sista semestervecka den här veckan, och vi gör så lite som möjligt på så lång tid som möjligt . Imorgon börjar medeltidsdagarna här i Arboga, så då får vi gå runt på stan och titta .

• Gladhannapanna

Visst går tiden fort!!! Agnes är helt klart mogen för att börja tvåan och Julia hade nog kunnat börja skolan hon med men det är ett år kvar på förskolan vilket kommer att bli jättebra! Vi har varit där och hälsat på idag och hon längtar verkligen tillbaka! Känns bra!

Vi5: förstår din oro, men det är ju en fas som går över. Agnes stoppar faktiskt fortfarande saker i munnen medan Julia slutat för flera år sedan! Olika var ordet.....

• asap

Milla - och nu har röken nått hit, så nu är det vi som sitter i "dimma" och känner brandlukten. Otroligt att det sprider sig så långt.

• Milla C

Asap : Och vi som bor närmare (tror jag ) märker ingenting av branden alls. Det beror ju på hur vinden blåser. Själv är jag glad att jag slipper ha en diskussion om branden, och nedbrunna hus, var man tar vägen, vad som händer med sakerna om huset brinner osv.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*