Oyra - Stackars Felix. Bara han får firas ordentlig senare! Anton fyller i början av mars och var sjuk förra året på sin födelsedag, han var inte ens uppe ur sängen. Sedan hade han och E vinterkräksjukan om varandera i omgångar så vi kunde inte ha kalas innan i början av april... Hoppas på bättre tur detta året...
Här känns det som om lille Elis har blivit stora killen så snabbt. Han är nu 1,5 år, och har redan börjat fråga saker - E de? (Ungefär där Anton är också känns det som). Han kan en massa ord, men som mest blir det tvåordsmeningar. Men igår slog han till med att sjunga: "Blinka, blinka ärna där undrar är" med rätt melodi och allt. Senaste veckan har han dessutom blivit intresserad av pottan, och har kissat på pottan under em/kväll då han gått med rumpan bar. Han kan ju inte hålla sig så länge, men tar det på stort allvar. Jag hade tänkt att vi skulle prova till sommaren, men han vill själv ha av sig blöjan och sitta på pottan som storebror, så då får han väl det. Har dock på blöjan det mesta.
Anton pratar fortfarande inte så bra, men det går framåt i alla fall, så jag tror nog att det kommer. Han är rätt bufflig på dagis och puttas och nyps, men (peppar, peppar) jag tror inte att han har bitit de andra barnen sedan i julas i alla fall. Efter en lite strulig första vecka efter juluppehållet så är det inga problem med lämningar på dagis längre. Nu har han dock varit hemma i 1v för feber, så jag hoppas att det går bra i nästa vecka.