Efter att äntligen ha lyckats klura ut mitt borttappade lösenord är jag tillbaka... puh, ville ju inte gå in och lägga en ny profil. Har alltid haft automatisk inloggning och inte ens tänkt på lösenordet.... tills vi bytte hårddisk i laptopen
Och här händer det saker! GHP; vilken sit s, och vilket bra pepp du får här. Och strongt av A att bita ifrån!! Det växte hon nog några centimeter av :)
Asap, det är min stora fasa med hur internet kan utnyttjas på helt fel sätt. Hoppas det löser sig med kollegans son. Inte lätt heller att hitta balansen när man blivit mobbad . Kan ju förstå att utan en väl uppbyggd självkänsla blir det "makten" som mobbare som blir en enkel väg (tror man) framåt.
Mandra, jag följer ju ditt köksbestyr på FB, hejja! :)
Vi5 Grattis, vad härligt!!!!
Alfred har också blivit bättre på att säga ifrån, men ibland vet jag inte hur man ska ta fatt i situationer. Som att han blev jagad av några i klassen (det började som en lek men de lyssnade inte när Alfred sa att han inte ville mer). Efteråt pratade vi om vad man kan göra i en sån sits, varpå han sa att nästa gån skulle han "slåss precis som Bruno" . Å ena sidan vill jag absolut inte att Alfred ska slåss, det leder ingenvart mer än till mer slagsmål. Å andra sidan måste man kunna försvara sig, sätta stopp, och vad gör man när ord inte räcker och fröknar inte ser just då? Knepigt.
Sen har killarna börjat vilja byta leksaker med varandra (de tar med sig nåt 1 gång i veckan), ibland vill Alfred också ge något till någon. Så blir det diskussioner för att någon vill byta och inte den andre, och det blir som mutor för att få vara någons kompis. Inte OK! Ska skriva till läraren och be henne ta upp det med klassen, hur man hanterar sånt. Vi pratar med Alfred om det, men jag tror att det är viktigt att de sätter regler i skolan. Alfred bytte bil med en kille - ett uppköp för Alfred - och kanske var det inte alls ok för föräldrarna... .nåväl, dem har jag också skrivit till, får se vad de svarar.
På dagis är det också en massa diskussioner om att nu är vi kompisar, idag var hon inte min kompis mer osv.... och de är ju så små! Är det typiskt tjejer?
I övrigt får vi nyckel till nya lyan 4 dec, mamma och pappa tar då med sig barnen till Gran Canaria en vecka. Härligt !