• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Nisselina

Många med flera barn alltså. Lär inte bli fler för mig, har liksom ingen att skaffa sådana med.

• Vi 5

Kikar in och ger GHP en varm kram! Jag blir så ledsen när jag hör hur A och ni har det! Jag hoppas att samtalet leder till förändring!

Mandra, oj vad ni kämpar på med renoveringen! Var rädd om ryggen nu!

Kaz, stackars S som fick gipsa armen!

Drutten, usch det lät inte som en så rolig start att behöva oroa sig för skolgårdssituationen. Jag hoppas att personalen tar det på allvar. Jag hade blivit jätterädd om jag var 6-7 år och några 11-åringar bar runt på mig. Ring rektorn annars tycker jag!

Siggan, stort grattis till graviditeten och lyckat KUB!

Gustie och Nisselina hej, jag minns också er Jag hette Vi 3 först, sedan Vi 4 och nu Vi 5.
    Vi har E snart 5 år (och hade först A som bara blev 1,5 år) och har nu efter mycket kämpande lyckats få till ett syskon som ännu ligger i magen, jag är i v33. Jag har hunnit bli 42 år gammal (appropå att vara för gammal ). Roligt att ni kikar in och berättar hur ni har det. Jag skriver inte så ofta här, men kikar ofta in.

• Nisselina

Vad 17... Försökte flera ggr att lägga in nåt men det gick inte och nu ligger alla inläggen där!?!? Knasigt.... Hej Vi 5, vad kul att se dig igen och vad kul med ny bebis!

• kaz

Nisse:

Gustie: Har J börjat nu el har han gått 1 år redan? Minns inte vilket år han är född. Det tig säkert Simon 6 månader att landa i skolan och hitta "rätt" kompisar. Min man har gästat skolan idag och han tyckte det funkade bättre än väntat. Han dök upp oanmäld och var med på en halv lektion samt under lunchen. Inte fel att "spana" lite Håller tummar och tår för ett syskon!

Nu har bi fått besked att allt är ok ned Saras hand. Det är en spricka som bör läka utan problem och "tillväxtzonen" är inte drabbad. Skönt!

• Piggley Wink

Å vad skönt kaz!

Jag har ju bara träffat A en gång, men hon kändes ju som en glad och framåt tjej. Hur kan de vilja sätte sig på en så go tjej

• Billabong

GHP: Varm kram! Blev så ledsen för As och er skull när jag läste. Usch, det är så hemskt att hon ska behöva ha dessa erfarenheterna av skolan redan. Hoppas innerligt att allt går att vända snabbt så att det blir en fin tid för henne, första tiden i riktiga skolan.

kaz: Synd med sprickan, men tur i oturen att det ändå verkar sitta på ett ok ställe i handen.

Mandra: Imponerande kämpat med köket! Bravo!
    Hoppas det blir bra på fsk nu för T!    

• Nisselina

Idag är jag ilsk. E berättade att igår på truppgymnastiken så var ledarens dotter elak mot henne, räckte ut tungan och sa taskiga saker. Bla hade hon kallat E för tjockis!! Min dotter väger kanske något kilo för mycket, men hon är absolut inte tjock!! Till saken hör att ledaren är anorexiasmal och dottern är pytteliten och väldigt spenslig. Jag blir så arg.... Får bli ett deep talk med ledaren i morgon när det är träning igen.

• Piggley Wink

Nisse: grrrr!!!!!!! Men man undrar ju var det kommer ifrån - mamman? Alltså var set kommer ifrån att sätta etiketter på andra .

• Siggan

GHP: Hoppas det löser sig. Det känns som våra barn har färre vuxna omkring sig i skola och på fritids än vad vi hade, men det är kanske bara en känsla.

Nisselina: Fy så trist.

Mina barn är Astrid 7 år, Karl snart 4 år och så pyret i magen.

en svensk tiger
  • Nisselina

Piggley: Tror inte att mamman säger nåt sånt, hon är en väldigt rar och omtänksam person. Men om hon indirekt påverkar barnen med mat- och vikt prat vet jag ju inte. Sen tror jag nog att de snappar upp både det ena och andra i skola/fritids...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*