• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Gladhannapanna

Usch Drutten vad tråkigt att läsa!!! Vad bra att den mamman var med i skolan så att ni fick reda på vad som pågår och kan agera! Jag tycker att du ska prata med A's lärare och be om konkreta svar på vad de gör för att komma tillrätta med problemet!!!

På Agnes skola är det inte heller några organiserade lekar på skolgården, men jag hoppas och tror att personalen hade ingripit i en sådan situation!

• Mandra

Oj, här händer det saker.

Hej Nisse och Gustie!! Rooooligt att se er

Idag kommer vi ha samtal med storans lärare, ska se om jag kan föra fram Storans tankar utan att det blir konstigt :)
    Tack för att ni delar med er om hur ni gör och tänker när era barn har samma dilemma. Det ger mycket!

Ryggskottet / inflammationen är bättre. Knäckte mig hos kiropraktorn och jobbade samma kväll i köket till 22. Dock med begränsat rörelseschema
    Igår packade jag själv upp våra kökskartonger, inte sett våra saker sen februari, det var ett kärt återseende vill jag lova. Men det tog till 01. Ikväll tror jag att vi knyter ihop de sista lösa trådarna, utom det nya golvet som inte kommit och de halvfärdiga listerna. Eftersom vi gjort alla rum utom vardagsrummet nu kan vi även plocka ner alla verktyg och förbrukar i källaren

• Mandra

Fortsätter det.
    Vilket betyder att vi inte löngre bor i ett bygge ! Weeeehoooo!
    Vi har ett hem!!

Kaz- stackars S! Hur tar hon det? Är hon vid gott mod igen? Har ni fått svar på om hur allvarligt det var än?

Drutten - Blä, Inge skoj att se och veta att barnen inte har det bäst. Fortsätt att prata med pedagogerna så dom ändrar sina rutiner, viktigt att barnen är trygga! Och att föräldrarna kan lita till det. :)

Håller på att skola in T nu, jag hoppas att det blir bra. De senaste erfarenheterna var ingen höjdare.

Vad roligt att läsa om simerfarenheterna och alla aktiviteter.

• Piggley Wink

Hej Mandra! Se till att vila ryggen lite emellanåt också! Skönt att det är bättre.

H var jättenöjd igår, hon var enda barnet från förskoleklass men det var två av de andra hon gått på samma avdelning som när det var mindre så det var superspännande! Tänk att få gå på en aktivitet helt utan föräldrar Kan livet bli bättre?

Idag tog hon bussen till skolan igen, såååå nöjd      

H juni 07, N november 10
  • Mandra

PW - mysigt att hon är så nöjd med det! Visar hur stora barnen håller på att bli

• asap

Härligt PW!

Vi tror att Ida ska få börja cykla själv till skolan snart.

• Piggley Wink

H vill gärna prova att åka buss hem också, men jag tror hon skulle glömma att plinga så jag får nog stå där på hållplatsen och ta emot

Hon kan nog cykla nästa år när hon får större cykel, vi kanske måste öva lite på den vägen.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*