• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Mandra

Jag skulle skriva och svara massor på det ni skrivit men jag har fått ryggskott(?) i bröstryggen och kan inte lyfta armarna. Återkommer :)

• kaz

Aj Mandra! Krya på dig!

Gbg: Japp, det räcker att föräldern intygar (och betalar )

Billa: Synd att hon inte vill fortsätta. Jag är också vattenrädd. Mitt mål är att barnen ska bli mycket bättre simmare än jag och inte vattenrädda. Det känns inbland som ett handikapp för mig

• Gustie

På vår simskola har de också börjat med att lära sig flyta och sen gått över till ryggsim.

Vi har köpt märken efterhand som Jacob har klarat av det, man börjar ju med det enklaste som att våga doppa huvudet osv men de tycker ju det är så kul med märken att det blir en liten morot.

Nu ska han försöka ta pingvinen och då ska de bl a kunna simma 10 m ryggsim, jag hoppas och tror att han kommer att klara det efter denna terminen.

Ang övriga aktiviteter så frågade jag Jacob rakt ut om det var något speciellt han ville prova på, men han har nog insett att han inte är så intresserad av bollsporter för tillfället.

Får väl se om vi hittar något annat, annars får det räcka med simningen för tillfället Glad

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • kaz

Nu har jag hämtat hem en febrig Simon från skolan. Pust, det är ju bara augusti!

• Nisselina

Hej. Kikar in lite försynt, har kollat in tråden lite då och då på sista tiden. Jag känner igen en del av er men inte alla, jag var här mycket 2005 och några år framåt men har inte varit alls på familjeliv de sista åren. Men kände nu för att titta in igen även om det väl är rätt påfluget att hoppa rätt in i er tråd igen efter så länge. Har heller ingen koll på om det finns några aktiva systertrådar längre. Kommer nog inte att vara så aktiv här, ville mest bara säga ett litet hej och kul att se er.

• Nisselina

Hej! Du har ju bytt namn! Tack det är bara bra efter några kämpiga år. Hoppas det är bra med dig och familjen!

• asap

Kaz - Visst är det drygt att börja vabba direkt, terminen hann knappt börja innan sjukorna var här.
    Tur i oturen är det jag som är sämst däran i min familj, Elsa är mycket piggare nu även om näsan rinner, och övriga tre har klarat sig. Men eftersom jag vabbade i fredags när G fick feber efter 5-årsvaccinet kände jag inte att jag kunde vara hemma idag också, så jag har tragglat mig igenom en lång dag, hostandes och snorandes.

Gustie - Min femåring ska få gå på Knatteskutt, där testar de på alla möjliga idrotter på en termin. Bollsporter, men också brottning, friidrott och gymnastik bla. Jag hoppas han gillar det, och kanske får bättre pejl på om han vill fortsätta med något och i så fall vad. Det är nog svårt att välja aktivitet när man inte riktigt vet vad som är vad.

Nisselina - Hej! Tror jag känner igen dig, men är lite osäker. Jag började hänga här runt 2008/2009, vet inte om du var kvar då?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*