• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • Nisselina

Asap: tror jag känner igen dig också. Tror det var nångång 08-09 jag försvann härifrån. Kommer inte ihåg riktigt...

• Piggley Wink

Jag är inte säker på om jag känner igen dig Nisselina men välkommen tillbaka!

H ska förresten börja sjunga i kör imorgon. De har minikör i församlingsgården. Ledaren går till skolan och hämtar upp barnen där kl 13, då går de tillsammans till församlingsgården och äter mellanmål. Sen sjunger de mellan 14 och 15 och får stanna kvar och leka tills 17. Helt perfekt för oss! Hoppas hon tycker det är kul, men hon sa redan i vintras när vi var på familjegudstjänst och hon fick sin barnens bibel att hon ville sjunga i kören när hon blev större så jag hoppas det funkar. Hon gillar att sjunga och är extremt tonsäker. Bara hon klarar att sitta/stå stilla och sjunga...

H juni 07, N november 10
  • Gladhannapanna

Kul med kör!

Nisse: jag minns att det var jobbigt kring dig när du försvann, men jag är inte säker på att jag minns exakt vad. Separation?

Jag tror att du minns både Asap och PW men de hette Assar och Juni på den tiden!

• Billabong

Roligt att se dig igen, Nisselina.
    Jag har en dotter som är lite yngre än ditt har jag för mig, hon fyller snart 6 år, men känner igen dig. Har kvar min bild men hette Sara 75 förr... Väldigt många kände sig tvingade att byta namn när FLs användarnamn och lösenord blev hackade för något år sedan, eller två.
    I familjen finns även två yngre bröder (tvillingar). 

• Billabong

Hoppas H kommer gilla kören, PW.

Börjar de skolan redan vid 8.00 eller har de kanske kortare skoldagar än här?
    Jag tycker J går långa dagar i förskoleklassen, 8.25-13.25. Har för mig att vi hade betydligt kortare dagar i ettan och på lekis var vi bara 2,5 eller 3h såsom jag minns det.
    Vilka tider har era i förskoleklass/ettan? 

• kaz

Hej Nisse! Kul att se dig! Jag har samma gamla hedliga nick och vet absolut att vi hängde samtidigt. Hur är det med dig?

• Nisselina

Ah, nu trillar poletten ner vad gäller nics. Visste inte att så många bytt namn, men nu börjar jag hänga med lite. Gladhannapanna: jo, jag lämnade min fd i maj 2009. Men vad kul att läsa om alla aktiviteter (jag har inte läst jättelångt tillbaks i tråden), min dotter tränar truppgymnastik och älskar det. I somras var det simskola för tredje året i rad. Jag upplever upplägget som väldigt bra, varje dag, vilket gör det intensivt men kul och de lär sig fort.

• Billabong
    Piggley Wink skrev 2013-08-26 22:40:43 följande:
    Billa: H går 8.25-12.35 månd.-torsd. Det känns rätt lagom faktiskt...
    Ja, det låter lagom med fyra timmar om dagen. Men det är en hel timme mindre om dagen så samtidigt tycker jag det är lite konstigt... Men kanske har man inte någon timplan i förskoleklassen såsom man har i årskurs 1-9?
    Fredagarna då, går de kortare då eller skulle det stå fredag istället för torsdag?
    Eller är det inget alls på fredagar? Vilket låter ännu lite konstigare, för då går J 25h i veckan medan H skulle gå 16h?! Kanske har min J väldigt långa raster...?

Nisselina: Tråkigt att läsa att det varit kämpigt, men glädjande att det är bra/bättre nu.
  • Piggley Wink

Billa: H går inte alls på fredagar. Jag förstod det som att det finns en timplan men jag är inte säker på något vis

Nisselina: Instämmer med Billa. Tråkigt med separation men skönt att det funkar. 

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*