• Anonym (Äcklad)

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Jag har en kompis som jag älskar, men vissa saker hon gör äcklar mig något enormt!
    När de äter så ställer de ner sina tallrikar på golvet så att katterna får äta upp resterna från dem!
    Visst, hon diskar allt porslin i diskmaskinen på 70 grader, men det är ju ändå så jävla äckligt!!!!
    Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med henne, utan att hon ska bli sårad av hur jag känner. Man vill ju ogärna äta hemma hos henne.

ÄCKEL!

• Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!
  • Anonym (tillräckligt)
    Themis skrev 2010-01-11 15:45:39 följande:
    Anonym tillräckligt: Då borde du också veta att det vanligen är lite skillnad mellan en labdiskmaskin för tiotusentals kronor och en vanlig sketen diskmaskin.Låt se-hur ofta är era tallrikar helt rena från matrester när ni har diskat dem hemma?Jag kan säga att allt vårt porslin är sällan rent ens från synliga rester om man stoppar maskinen full, alltid är det nåt guck som fastnar eller överlappar.Men nu diskar jag ju djurfritt porslin så vi använder lägre temperatur och sparar lite på miljön...
    Ja självklart är det skillnad, men som jag fått det förklarat för mej så är temperaturen alldeles tillräcklig för att ta död på dom bakterier som behöver dödas.

För övrigt så är min disk ren under förutsättning att jag sköljt av den innan och inte ställer in tallrikar med en massa intorkade rester på...
  • FH Mamma

TS eller någon annan kan ni inte maila rena hem och be dom låta en hund och en katt slicka på varsin tallrik sen stoppa den i maskinen och därefter ta prover på bakterier...

Sen ts du kanske kan ha med dig några papperstallrikar till din kompis och bara säga att du har lite bakteriefobi.

• Anonym (ÄCKELVARNING!!!)
    Anonym (Skämtar du?!!!) skrev 2010-01-11 18:18:17 följande:
    Fast du vet ju aldrig vem som rört porslinet innan du köpte det i affären...
    Hurdå om jag får fråga??? Gör man inte porslin av upphettad sand??? Och hur många är det som har vidrört sanden då, om ja får fråga??? Och främlingar som kommer och hälsar på kan ju faktiskt andas på hennes tallrick, så jag vette sjutton om det går de heller....
  • muffin

Men man kan ju inte jämföra detta med barn, andra människor etc! Djur är djur och att det finns dem som tycker att det är äckligt när de slickar på porslin kan väl inte vara så svårt att förstå.

Jag tycker själv att det är äckligt. Hade grannar som lät sina katter gå på diskbänk, matbord etc och jag tycker att det är vidrigt. Att sova, pussa sina djur är med äckligt. Självklart tycker inte djurägare det men jag som aldrig skulle skaffa mig ett husdjur (för att jag tycker att hem med djur luktar illa, det hårar mm)tycker det. Sedan kan jag tycka att ts inte ska lägga sig i hur sin vännina gör. Själv hade jag varit ärlig och sagt att jag inte vill äta på tallrikar som hennes katt slickat på. Med andra ord får hon strunta i att äta där eller så har hon en förstående kompis som kanske kan avvara någon tallrik som katterna inte äter på. Beror ju även på hur mycket de umgås.

• Anonym (mmm)

Men man får ju köpa sanden från något ställe där det inte funnits människor. Det finns stora områden på jorden, som ingen varit på. I Sahara, till exempel. Sen får man väl köpa en ny ugn, den vanliga ugnen funkar knappast.

Fan va skumt mitt inlägg vart här ovan:
    Kopierar in de här istället så det blir svart text...

Anonym (Skämtar du?!!!) skrev 2010-01-11 18:18:17 följande:
    Fast du vet ju aldrig vem som rört porslinet innan du köpte det i affären...
    Anonym (mmm) skrev 2010-01-11 18:20:05 följande:
    Jag ska börja tillverka eget porslin!

Hurdå om jag får fråga??? Gör man inte porslin av upphettad sand??? Och hur många är det som har vidrört sanden då, om ja får fråga??? Och främlingar som kommer och hälsar på kan ju faktiskt andas på hennes tallrick, så jag vette sjutton om det går de heller....

de gick åt pipan igen... orka!!!

Anonym (mmm) skrev 2010-01-11 18:31:29 följande:
    Men man får ju köpa sanden från något ställe där det inte funnits människor. Det finns stora områden på jorden, som ingen varit på. I Sahara, till exempel. Sen får man väl köpa en ny ugn, den vanliga ugnen funkar knappast.
    Ok, de kan funka!
    Men hur gör du med utandningsluften då??? Kom inte och säg att den inte rör tallriken för det gör den ju faktiskt!!!
  • Anonym

Hahahaaaa, var glad att hon ställer ner tallrikarna på golvet så hon inte låter katterna sitta PÅ bordet, som våra katter gjorde jämt, ibland kunde man hitta dem slickandes i smöret

• Anonym (mmm)
    Anonym (ÄCKELVARNING!!!) skrev 2010-01-11 18:33:43 följande:
    Ok, de kan funka! Men hur gör du med utandningsluften då??? Kom inte och säg att den inte rör tallriken för det gör den ju faktiskt!!!
    Jag håller på och funderar över det. Tuff nöt att knäcka.
Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!