Jag fattar ts, jag är också extremt äckelmagad med sånt. Min svärmor har en miljon katter typ och två hundar. Jag tycker inte alls om djur, även om jag förstår att andra gör det. Att djuren får slicka av tallrikarna tycker jag inte är sååå farligt men jag blir spyfärdig när jag ser att hon använder skålar och sånt som hon bjuder oss på mat i, som djurmatsskålar till hund och kattmat. Dessutom så använder hon matbestick för att lägga upp djurmaten. Bestick som jag sen ska ha i munnen! Hua mig, tänk om diskmaskinen diskar lite dåligt någon gång liksom!! Hemska tanke...
Men alla är ju olika, hon tycker uppenbarligen inte att det är äckligt, min man har inget problem med det och det verkar finnas gott om folk här som inte skulle eller bryr sig om sånt.
För att hjälpa dig lite i ditt dilemma om huruvida du ska ta upp det med henne eller inte så tycker jag att du nog gör bäst i att låta bli. Hon älskar ju antagligen sin katt och tar säkert illa upp som om du hade sagt till henne att sluta mata sitt dregglande barn framför ögonen på dig för att du blir äcklad. (Och nu säger jag varken att barn som dregglar är äckliga, att ts tycker det eller att kompisen ser sin katt som sitt barn och att det är därför hon gör så.) Skriver bara att risken finns att hon tar illa upp. Men du känner ju henne bättre än vi, om du tror att hon fixar att höra det så är ärlighet, konstruktiv kritik det bästa sättet. Annars så sluta ät hos henne och problemet är löst. De gånger hon ändå bjuder på mat; bit ihop och försök svälja dina kväljningar, det gör jag hos svärmor.
Lycka till!