• muffin

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Ja fy vad äckligt! Jag har svårt för människor som pussar sina hundar på munnen, blä!

• muffin

Men man kan ju inte jämföra detta med barn, andra människor etc! Djur är djur och att det finns dem som tycker att det är äckligt när de slickar på porslin kan väl inte vara så svårt att förstå.

Jag tycker själv att det är äckligt. Hade grannar som lät sina katter gå på diskbänk, matbord etc och jag tycker att det är vidrigt. Att sova, pussa sina djur är med äckligt. Självklart tycker inte djurägare det men jag som aldrig skulle skaffa mig ett husdjur (för att jag tycker att hem med djur luktar illa, det hårar mm)tycker det. Sedan kan jag tycka att ts inte ska lägga sig i hur sin vännina gör. Själv hade jag varit ärlig och sagt att jag inte vill äta på tallrikar som hennes katt slickat på. Med andra ord får hon strunta i att äta där eller så har hon en förstående kompis som kanske kan avvara någon tallrik som katterna inte äter på. Beror ju även på hur mycket de umgås.

• muffin

Det tjatas om att djur är rena mm och det må hända. Men man måste väl ändå ha förståelse för att det finns de som tycker att detta är ohygieniskt? Det är ju ändå ett djur. Och vissa som skriver att de låter sina djur dricka ur samma glas etc...det är faktsikt bland det äckligaste jag hört. Hundar käkar bajs...Djurägare kanske tycker att det är ok men låt oss som ej är djurälskare att dela era åsikter.

Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!