• FH Mamma

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

oj så gör jag ibland till katten och farmor gör det jämt till katterna och hundarna.

Aldrig tänkt på att det kan vara äckligt eftersom jag och farmor alltid diskar tallrikarna efteråt.

• FH Mamma

TS eller någon annan kan ni inte maila rena hem och be dom låta en hund och en katt slicka på varsin tallrik sen stoppa den i maskinen och därefter ta prover på bakterier...

Sen ts du kanske kan ha med dig några papperstallrikar till din kompis och bara säga att du har lite bakteriefobi.

• FH Mamma
    Anonym (ÄCKELVARNING!!!) skrev 2010-01-11 18:33:43 följande:
    Ok, de kan funka! Men hur gör du med utandningsluften då??? Kom inte och säg att den inte rör tallriken för det gör den ju faktiskt!!!
    Om alla tar på sig dykarmasker när de kommer innanför dörren och fixar dörrar och fönster så det inte läcker in luft utifrån.
  • FH Mamma
    Anonym (mmm) skrev 2010-01-11 18:39:00 följande:
    nu verkar inte datorn vilja citera men dykarmasker används ju med syrgastuber däremot blir det nog tungt att springa runt med syrgastuber inomhus..
  • FH Mamma

jag kan tycka det är äckligt när en person delar sin glass med en dreglande hund speciellt en som turner and hootch där det ser ut som hunden svalt en tennissko men snörena hänger utanför. {#lang_emotions_tongue_out}

• FH Mamma
    Anonym (en äckelmagad) skrev 2010-01-11 18:50:45 följande:
    Men herregud vilka kommentarer ni har för er... Så jävla typiskt fl. Det ska bara häcklas hela tiden. Jag förstår om ts tycker att detta är ett problem för henne och som påverkar hennes och kompisens relation/umgänge, därav skriver hon i känsliga rummet. Och jag tycker att hon indirekt skriver och ber om råd hur hon ska ta upp det med sin kompis. Varför inte bara svara på frågan och försöka hjälpa ts. Om man tycker att det är löjligt av henne att tycka som hon tycker så kan man antingen sluta läsa i tråden eller på ett trevligt sätt skriva att hon kanske ska tänka om i sitt resonemang. Det hjälper väl inte att skriva kommentarer endast menade för att driva med ts. Har man inget snällt eller konstruktivt att säga eller skriva så behöver man väl inte säga eller skriva något alls. Det tycker jag borde gälla på fl också.
    det finns råd som mitt att ta med papperstalleikar och säga att man har bakteriefobi.

Jag tror att är man inte i ts skor kan man omöjligt veta hur det problemet är.
  • FH Mamma
    Anonym (en äckelmagad) skrev 2010-01-11 19:01:51 följande:
    Jag skrev inte att man måste hålla med. Jag skrev att man kan vara lite trevlig och inte häckla henne och driva med hennes problem oavsett om man tycker som hon eller inte. För sarkastiska kommentarer så finns ju "sandlådan".
    fast samtidigt om ingen "häcklare" skriver i tråden så är den oftast borta på några minuter från framsidan och de flesta kommer nog inte att läsa den.

Kanske är bättre med 100 "häcklare" + ett riktigt tips än att ingen läser tråden alls... svårt att avgöra..
  • FH Mamma
    Anonym (en äckelmagad) skrev 2010-01-11 19:10:33 följande:
    Då är det alltså typiskt fl. Fullt av häcklare och få av de som skriver konstruktiva saker för att på något sätt ge råd till de som har problem.
    Man skojar ofta om saker som man inte förstår och som låter absurt i ens öron tror nog inte du är helt oskyldig till att någon gång gjort det.. {#lang_emotions_sunny}
  • FH Mamma

Först talas det om att man häcklar ts sen blir det tjafs om det.

Jag kan tycka att då var häcklandet bättre för det var iaf inte bråkigt.

• FH Mamma
    Anonym (kattägare) skrev 2010-01-12 07:55:57 följande:
    Jag har inte läst alla svar i tråden, men som kattägare (och gravid) kan jag också tycka att det är rätt ohygeniskt, men framför alltså är det FARLIGT för katten äta människomat samtidigt är det FARLIGT för de som äter hos henne om det är gravida. Om du vill ha något att säga till din vän så kan du kolla upp både toxoplasmosis och struvitkristaller så blir det nog andra bullar hos henne...
    Men hon diskar ju imellan. Är ju inte precis som att hon låter katten diska åt henne.
  • FH Mamma
    La Lola skrev 2010-01-12 07:58:37 följande:
    Toxoplasmaparasiten finns i bajset. Få gravida äter bajs.
    är du säker??{#lang_emotions_wink} någon kanske får en bajscraving...
    kan man bli sugen på murbruk borde man kunna bli sugen på bajs.

Ok det var dåligt skämtat nu ska jag i säng en stund till kanske skämten blir roligare efter det men det är inte så troligt
  • FH Mamma

jag blev aldrig avrådd att göra något med mina katter när jag var gravid.

Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!