• Anonym (Äcklad)

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Jag har en kompis som jag älskar, men vissa saker hon gör äcklar mig något enormt!
    När de äter så ställer de ner sina tallrikar på golvet så att katterna får äta upp resterna från dem!
    Visst, hon diskar allt porslin i diskmaskinen på 70 grader, men det är ju ändå så jävla äckligt!!!!
    Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med henne, utan att hon ska bli sårad av hur jag känner. Man vill ju ogärna äta hemma hos henne.

ÄCKEL!

• Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!
  • Stoffe76

Äh, diskar man det, så är det ju inget problem. Tycker jag, även om jag saknar katt.

• Anonym (ÄCKELVARNING!!!)

Haha, ja då ska du bara veta hur vi gör hemma... LOL

En gång fick mina hundar slicka ur våran kastrull som vi hade haft köttfärssås i till lunch, sen ställde jag upp den på diskbänken och till middag skulle min man (ovetandes om att dom har slickat ur kastrullen) laga middag och gör gryta i denna urslickade odiskade kastrull! Kommer ner efter en kvart då han är halvvägs in i matlagningen, och jag frågar om han har diskat ur kastrullen: "Nä" säger han då! "Nä för hundarna slickade ur den till till lunch" vi börjar skratta och sen: "Äh skitsamma" Så vi åt gryta a´la hundsaliv till middag... MMMMMM , smarrigt!!! :)

Och det är ofta som det blir, "en sked till mig, en sked till fido, en sked till mig, en sked till fido"... Och det kanske är därför man är så frisk som man är, har ALDRIG några förkylningar eller allergier, just därför att man utsätter sig för vissa bakterier... Det skulle jag kunna tro...
    Finns tom en studie på att barn som är uppvuxna med pälsdjur klarar sig bättre undan allergier än barn som har levt utan!!!

Så tänk en gång till innan du ratar din kompis porslin!!! Och är du så jäkla känslig, ja ta med dig en egen tallrik nästa gång! ett tips bara! ;)

• Anonym

Tycker du det är äckligt om man änvänder kläder som man fått något äckligt som tex kräk på, även om man tvättat dem efter det?
    De flesta barns kläder borde ju äckla dig i så fall...

• Anonym (Skämtar du?!!!)
    Anonym (ÄCKELVARNING!!!) skrev 2010-01-11 18:13:44 följande:
    Och är du så jäkla känslig, ja ta med dig en egen tallrik nästa gång! ett tips bara! ;)
    Fast du vet ju aldrig vem som rört porslinet innan du köpte det i affären...
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Skämtar du?!!!) skrev 2010-01-11 18:18:17 följande:
    Usch!
  • Anonym (en äckelmagad)
    Anonym skrev 2010-01-11 18:11:17 följande:
    Men Ts hade du tyckt det var äckligt om vännen använde samma talrikar till sina barn? Barn kan ju med stoppa i sig lite vad som helst och ha fingrarna lite överallt trots att man nyss tvättat dem..... Det blir ju oftast kladdigare porslin efter barnen ätit än djuren, större risk att något inte försvinner i disken då! Vilket osmart resonemang du har.
    Jag brukar tvätta av mina barn innan de får sätta sig vid matbordet. Skulle min unge pilla sig i rumpan vid matbordet och sen kladda i sin mat och på tallriken skulle hon få tvätta av sig igen och jag skulle slänga maten och ge henne ny och förklara att så gör man inte, bakterier från stjärten vill man inte ha i munnen för det är äckligt och man kan bli sjuk om man har otur. Lite svårt att förklara för en katt att; vill du äta här vid bordet så får du inte slicka dig i rumpan först.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Skämtar du?!!!) skrev 2010-01-11 18:18:17 följande:
    Jag ska börja tillverka eget porslin!
  • Anonym (en äckelmagad)
    Anonym (en äckelmagad) skrev 2010-01-11 18:19:04 följande:
    Jag brukar tvätta av mina barn innan de får sätta sig vid matbordet. Skulle min unge pilla sig i rumpan vid matbordet och sen kladda i sin mat och på tallriken skulle hon få tvätta av sig igen och jag skulle slänga maten och ge henne ny och förklara att så gör man inte, bakterier från stjärten vill man inte ha i munnen för det är äckligt och man kan bli sjuk om man har otur. Lite svårt att förklara för en katt att; vill du äta här vid bordet så får du inte slicka dig i rumpan först.
    Oops, Nu svarade jag visst på en fråga som var ställd till ts.. Inte meningen, ville bara ge en annan syn på saken.
  • Fjärilen235

Jag ställer ner min tallrik på golvet, så att min underbara katter kan äta upp det jag lämnat kvar, jag inte diskmaskin.
    Så jag tycker att du överdriver, det blir rent på 70 i en diskmaskin.

Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!