• Anonym (Äcklad)

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Jag har en kompis som jag älskar, men vissa saker hon gör äcklar mig något enormt!
    När de äter så ställer de ner sina tallrikar på golvet så att katterna får äta upp resterna från dem!
    Visst, hon diskar allt porslin i diskmaskinen på 70 grader, men det är ju ändå så jävla äckligt!!!!
    Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med henne, utan att hon ska bli sårad av hur jag känner. Man vill ju ogärna äta hemma hos henne.

ÄCKEL!

• Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!
  • Freddan

PÅ vilket sätt är det äckligare att en katt äter från en tallrik än att en människa gör det? Fan, det råder alldeles för mycket bakterie/äckelnoja i det här landet.

• MalloryKnox

mina katter är innekatter, och dom brukar få slicka av resterna från tallrikarna när jag ätit :) Men sen är jag väldigt nogrann med att diska i en ren diskho och är ganska petig med sånt. Eftersom mina katter inte är utekatter, äter dom ju inga råttor eller möss direkt, det hade vart lite äckligare att låta dom slicka tallrikarna i så fall tycker jag,

• Anonym
    Freddan skrev 2010-01-11 15:09:36 följande:
    PÅ vilket sätt är det äckligare att en katt äter från en tallrik än att en människa gör det? Fan, det råder alldeles för mycket bakterie/äckelnoja i det här landet.

För min del beror det på att fyrbenta djur slickar sig i stjärten.
    Det är väl den stora skillnaden.
    Kan ju förstås inte veta om människor gör detsamma, men det borde vara fysiskt omöjligt haha. Såvida man inte slickar nån annan i rumpan. Då går det ju.

• Fru U
    Anonym skrev 2010-01-11 15:15:51 följande:
    För min del beror det på att fyrbenta djur slickar sig i stjärten.Det är väl den stora skillnaden. Kan ju förstås inte veta om människor gör detsamma, men det borde vara fysiskt omöjligt haha. Såvida man inte slickar nån annan i rumpan. Då går det ju.  
    Fast ett flertal undersökningar har visat att de flesta (tyvärr) går runt med ett antal avföringsbakterier på händerna.

Man har också visat på att många tandborstar innehåller bajs efter ett tag

Så vem är äckligast?!
    Svaren bor i hjärtat
  • Themis

Freddan:Jag vet inte om du brukar hälsa genom att köra näsan i rumpan på dina grannar, slicka dig på kulorna eller rulla dig i bajs och gamla ruttnande djur vid vägkanten.

Men om du gör det så tror jag att du tillhör en minoritet bland människor... :-P

• Anonym
    Fru U skrev 2010-01-11 15:18:22 följande:
    Fast ett flertal undersökningar har visat att de flesta (tyvärr) går runt med ett antal avföringsbakterier på händerna.Man har också visat på att många tandborstar innehåller bajs efter ett tagSå vem är äckligast?!

Ja det finns tyvärr många runt om oss som inte ens tvättar händerna efter toabesök.

Bajs på tandborstar?? Hur förklarar man att det hittat dit?? Detta var ju intressant!

• Mad as snow

Jag ser inte problemet och är helt övertygad om att bakterierna inte sitter kvar på porslinet efter att de diskats.

Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Freddan
    Themis skrev 2010-01-11 15:20:39 följande:
    Freddan:Jag vet inte om du brukar hälsa genom att köra näsan i rumpan på dina grannar, slicka dig på kulorna eller rulla dig i bajs och gamla ruttnande djur vid vägkanten. Men om du gör det så tror jag att du tillhör en minoritet bland människor... :-P
    Men jag förutsätter att ts kompis faktiskt diskar tallrikarna efteråt. Och precis som ngn annan skrev här nyss, så är det ganska vanligt med e. coli-bakterier från människan både här och där hemma hos folk.
  • Mad as snow
    Anonym skrev 2010-01-11 15:21:22 följande:
    Ja det finns tyvärr många runt om oss som inte ens tvättar händerna efter toabesök. Bajs på tandborstar?? Hur förklarar man att det hittat dit?? Detta var ju intressant!
    Ha ha, det där kan man ju fundera på när man bjuder hem folk och de sitter och håller i ens bestick med sina bajsbakteriehänder. Det lär ju inte gå bort i diskmaskinen heller då.
    Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Blgebo
    Anonym skrev 2010-01-11 15:21:22 följande:
    Ja det finns tyvärr många runt om oss som inte ens tvättar händerna efter toabesök. Bajs på tandborstar?? Hur förklarar man att det hittat dit?? Detta var ju intressant!
    Jag såg ett tv-program där de visade hur små partiklar innehållandes bla. bajs, virvlar upp i luften när man spolar på toaletten...och landar lite överallt, bland annat på tandborstar. Många har ju tandborsten framme på tvättstället, och byter för sällan. Man minskade partikelmängden i luften om man spolar med locket på toan stängt
Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!