La Lola skrev 2010-01-11 11:01:07 följande:
Jag tänkte ni hade insyn i verksamheten o så. Jag var med o öppnade en förskoleavdelning i en annan byggnad än där de andra avdelningarna höll till (en tillfällig lösning) o vi fick inte lägga upp lunchen i skålar o uppläggningsfat o ställa fram på borden. Maten skulle serveras direkt ur kärlen de anlände i från köket o vi fick lägga upp maten på barnens tallrikar, de fick inte ta själva). Detta pga att matrummet/köket inte blev godkänt att servera mat i.Därför är jag så förvånad att katter får springa som de vill i köket (där jag antar att maten lagas) där din dotter går.
Ahhh, du menar så.
Jo, de serverar maten från kärlen på diskbänken.
Förskolan drivs på ett privat gård med hästar, hundar, grisar, fåglar, kaniner och katter.
Dessa katter ränner in och ut och många gånger har jag sett de gå på diskbänken, fritt.
Nu är vi i tagen för att byta förskola iom flytt, men hade nog efter detta ändå valt att byta.
Innan detta skedde hade jag ingen aning om att djur bär på sådana bakterier, har ändå själv hund.
Men å andra sidan så får han som sagt var mat eller rester i sin egen skål...mest pga att han tvättar sig på snoppen etc, tycker det är rätt äckligt att den tungan ska veva i en gryta som jag ska laga mat i eller på en tallrik jag ska äta ifrån.
Förhoppningsvis så inser väl både förskolan och vi föräldrar den ökade risken med fria husdjur efter detta.