• Anonym (Äcklad)

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Jag har en kompis som jag älskar, men vissa saker hon gör äcklar mig något enormt!
    När de äter så ställer de ner sina tallrikar på golvet så att katterna får äta upp resterna från dem!
    Visst, hon diskar allt porslin i diskmaskinen på 70 grader, men det är ju ändå så jävla äckligt!!!!
    Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med henne, utan att hon ska bli sårad av hur jag känner. Man vill ju ogärna äta hemma hos henne.

ÄCKEL!

• Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!
  • Janice01
    After Forever skrev 2010-01-10 14:21:05 följande:
    Ja då är vi väll äckliga då. Det får stå för dig. Jag tycker inte det är så farligt. Vet massor med hund och katt som gör likadant
    Nej fy faaan vad äckligt! Ni djurägare kanske tycker det är ok, men vi andra trycker det är svinäckligt! Jag skulle ha svårt att äta hos någon som lät sina husdjur slicka på porslinet, oavsett hur noga dom diskar dom!
  • La Lola
    NiXxI skrev 2010-01-11 10:56:19 följande:
    Vi? Hur menar du då? Jag driver inte Förskolan, min mellersta dotter går där. Smittskydsinstutitionen har i detta ärende dragit igång en utredning, så jag utgår från att förskolan kommer att få gå igenom deras hantering av föda och djur. Min dotter har dock inte varit på förskolan sedan det inträffade.
    Jag tänkte ni hade insyn i verksamheten o så.

Jag var med o öppnade en förskoleavdelning i en annan byggnad än där de andra avdelningarna höll till (en tillfällig lösning) o vi fick inte lägga upp lunchen i skålar o uppläggningsfat o ställa fram på borden. Maten skulle serveras direkt ur kärlen de anlände i från köket o vi fick lägga upp maten på barnens tallrikar, de fick inte ta själva).
    Detta pga att matrummet/köket inte blev godkänt att servera mat i.
    Därför är jag så förvånad att katter får springa som de vill i köket (där jag antar att maten lagas) där din dotter går.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Anonym (katta)

Jag tycker inte att det är ett dugg äckligt. Om du har sådana problem med detta så är väl det enklaste att avstå från att äta hemma hos kompisen, för att slippa diskussionen. Jag skulle själv ha svårt att förstå invändningarna, eftersom porslinet diskas. (Har bara läst TS.)

• Anonym (Äcklad)
    Janice01 skrev 2010-01-11 10:58:29 följande:
    Nej fy faaan vad äckligt! Ni djurägare kanske tycker det är ok, men vi andra trycker det är svinäckligt! Jag skulle ha svårt att äta hos någon som lät sina husdjur slicka på porslinet, oavsett hur noga dom diskar dom!
    Jag har själv djur och tycker beteendet är äckligt.
  • Anonym (bläk)

Min pappas nya sambo gör samma sak, fast det är hundarna som får slicka tallrikarna. Jag blir så äcklad!

Igår när vi satt och åt stack hon ner sin tallrik under bordet och lät hunden slafsa i sig medan jag fortfarande satt bredvid och åt. Tappade aptiten kan jag säga.

• NiXxI
    La Lola skrev 2010-01-11 11:01:07 följande:
    Jag tänkte ni hade insyn i verksamheten o så. Jag var med o öppnade en förskoleavdelning i en annan byggnad än där de andra avdelningarna höll till (en tillfällig lösning) o vi fick inte lägga upp lunchen i skålar o uppläggningsfat o ställa fram på borden. Maten skulle serveras direkt ur kärlen de anlände i från köket o vi fick lägga upp maten på barnens tallrikar, de fick inte ta själva). Detta pga att matrummet/köket inte blev godkänt att servera mat i.Därför är jag så förvånad att katter får springa som de vill i köket (där jag antar att maten lagas) där din dotter går.
    Ahhh, du menar så.

Jo, de serverar maten från kärlen på diskbänken.
    Förskolan drivs på ett privat gård med hästar, hundar, grisar, fåglar, kaniner och katter.
    Dessa katter ränner in och ut och många gånger har jag sett de gå på diskbänken, fritt.

Nu är vi i tagen för att byta förskola iom flytt, men hade nog efter detta ändå valt att byta.
    Innan detta skedde hade jag ingen aning om att djur bär på sådana bakterier, har ändå själv hund.
    Men å andra sidan så får han som sagt var mat eller rester i sin egen skål...mest pga att han tvättar sig på snoppen etc, tycker det är rätt äckligt att den tungan ska veva i en gryta som jag ska laga mat i eller på en tallrik jag ska äta ifrån.

Förhoppningsvis så inser väl både förskolan och vi föräldrar den ökade risken med fria husdjur efter detta.
    jahapp
  • Anonym (bläk)

och det har inte med att göra att jag inte gillar djur. Jag är uppväxt med hundar och katter men jag tycker ändå det känns väldigt snuskigt och ohygieniskt. Usch och fy!

• stinafina

hahaha... här får katterna äta upp matrester från våra tallrikar. Maken brukar dela med sig av sin glass till katterna. Han håller fram sin sked med glass, katterna smakar och sedan fortsätter maken att käka. Det hade jag _inte_ gjort, men han tycker inte att det är äckligt.

• La Lola
    NiXxI skrev 2010-01-11 11:05:48 följande:
    Ahhh, du menar så. Jo, de serverar maten från kärlen på diskbänken. Förskolan drivs på ett privat gård med hästar, hundar, grisar, fåglar, kaniner och katter. Dessa katter ränner in och ut och många gånger har jag sett de gå på diskbänken, fritt. Nu är vi i tagen för att byta förskola iom flytt, men hade nog efter detta ändå valt att byta. Innan detta skedde hade jag ingen aning om att djur bär på sådana bakterier, har ändå själv hund. Men å andra sidan så får han som sagt var mat eller rester i sin egen skål...mest pga att han tvättar sig på snoppen etc, tycker det är rätt äckligt att den tungan ska veva i en gryta som jag ska laga mat i eller på en tallrik jag ska äta ifrån. Förhoppningsvis så inser väl både förskolan och vi föräldrar den ökade risken med fria husdjur efter detta.
    Jag är förvånad över att de fått detta godkänt från början med tanke på alla hårda regler.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Janice01
    stinafina skrev 2010-01-11 11:08:34 följande:
    hahaha... här får katterna äta upp matrester från våra tallrikar. Maken brukar dela med sig av sin glass till katterna. Han håller fram sin sked med glass, katterna smakar och sedan fortsätter maken att käka. Det hade jag _inte_ gjort, men han tycker inte att det är äckligt.
    Fy faaaan vad vidrigt! Hur känns det att kyssa honom efter det? Urk!
Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!