Fru U skrev 2010-01-11 13:18:22 följande:
Jag betvivlar inte att du har mest info om hur det gick till när din dotter blev sjuk men jag tolkade ditt inlägg som ett skrämselinlägg och det är aldrig bra.För sannolikheten är som sagt mycket liten när det gäller att smittas av just campylobacter.
Skrämselinlägg???
Fast iofs, fakta kan vara skrämmande.
Håller jag med om.
Om man ska argumentera så måste man kunna ta båda aspekterna med i tanken och diskussionen.
Jag är inte ett dugg rädd för vare sig katter eller hundar eller andra djur
Är bara rädd för okunskap, för det kan verkligen ställa till det.
Även om sanolikheten är liten, så är det dock en sannolikhet, det kan man inte välja att blunda för.
Jag avskyr all hysteri kring renlighet och hygien som uppkommer allt mer, men när det gäller att leva under en tidsperiod då ens 3-årng gråter då det rinner blod när hon bajsar och detta ca 40 gånger på ett dygn i en veckas tid....ja, då får man ett nytt perspektiv.
Min hund florerar fritt här hemma, men jag väljer än dock att låta hoom äta ur sin egen skål. Förskolans agerande vet jag inte ännu, men jag kommer imorgon att ta upp just det faktum om katterna.
Varför skulle mitt inlägg skrämma mer än vad de andras inlägg om att det är ok att låta husdjure äta ur familjens porslin?
Jag bara gav en vinkel.