• Anonym (Äcklad)

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Jag har en kompis som jag älskar, men vissa saker hon gör äcklar mig något enormt!
    När de äter så ställer de ner sina tallrikar på golvet så att katterna får äta upp resterna från dem!
    Visst, hon diskar allt porslin i diskmaskinen på 70 grader, men det är ju ändå så jävla äckligt!!!!
    Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med henne, utan att hon ska bli sårad av hur jag känner. Man vill ju ogärna äta hemma hos henne.

ÄCKEL!

• Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!
  • Anonym (renlighet TACK)

La Lola: vad har du för funktion på FL då du kallas Guide? Bara undrar, har sett nån annan också som har det som titel.

• La Lola
    Anonym (renlighet TACK) skrev 2010-01-12 16:17:09 följande:
    La Lola: vad har du för funktion på FL då du kallas Guide? Bara undrar, har sett nån annan också som har det som titel.
    Ber om ursäkt för mitt OT men...

www.familjeliv.se/Forum/guider.php
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Fru U
    Anonym (kattägare) skrev 2010-01-12 16:15:24 följande:
    Låter intressant. Vad jobbar du med? Fast jag kanske inte ska kapa TS tråd med det , men ändå intressant att veta då vi har haft många foderproblem med vår katt och kanske kan få råd.
    Jag jobbar inte med det och har ingen övrig veterinärutbildning men när vår katt fick diabetes så läste jag typ allt som finns på nätet om det och ett flertal böcker. På så sätt "botade" vi henne. Jag använder citattecken eftersom diabetes är en livslång sjukdom även om hon är symptomfri.

Vi gav henne insulinsprutor i sju dagar (enligt vad vi lärt oss, inte vad veterinären sa tack o lov för då hade hon dött) och det är 2.5år sen hon fick insulin (hon blir 15år i år). Vi fick ner sockervärdet i princip enbart med foderbyte
    Svaren bor i hjärtat
  • Anonym (renlighet TACK)
    La Lola skrev 2010-01-12 16:19:41 följande:
    Ber om ursäkt för mitt OT men...www.familjeliv.se/Forum/guider.php
    Tack för informationen! Då vet jag vad det betyder.
    Har sett en del guider som skriver gliringar och hånar folk härinne, så jag ville bara kolla vad de är här för.
    Ursäkta mig också för att jag kom OT, trådskrivaren!! :)
  • Anonym
    Fru U skrev 2010-01-12 16:10:49 följande:
    Ja, var och en gör som de tycker är bäst. Själv har jag läst mer än veterinärer gör vad gäller kattens matsmältnings/matspjälkningssyten och näringsbehov och vi har "botat" vår katt som hade diabetes.
    Sorry för ot nu, men håller med dig. Veterinärer har ingen utb. på kattkost. Deras utb. inom omr. brukar anordnas av företag som tillverkar kattmat!
  • oväntatväntatgravid

Hahah såg att någon hade skrivit att det är FARLIGT för katter att äta människomat.. Hur bortskämd får man vara?? Vad tror du att katterna äter i länder där man inte har pengar till kattmat??? Det finns fler platser på jorden som har katter än i de länder man har råd med kattmat.. men det kanske du visste. Katterna överlever där med..

Dessutom får många katter vanlig människomat i Ryssland, då cancerrisken är högre hos de som äter fabriksmat eftersom den maten innehåller ämnen som inte finns i hemmagjord mat.

GE dig.

• Anonym (kattägare)

Alltså den här tråden har ju spårat lite från ämnet, men det är ändå märkligt att så många är så lite pålästa att de tror att bara för att det finns vildkatter som lever i storstäderna äter soper och överlever (skulle vara spännande att se er sjukdomstatistik på dessa katter) så är detta kattens naturliga föda som den mår bra av...

Men var och en gör som de vill såklart och jag väljer att inte ge mina katter människomat. Det är tråkigt bara att det inte finns något utrymmer bland vissa människor att föra en diskssion utan påhopp, men eftersom ni vet mer än de veterinärer jag känner är det ju ingen idé att fortsätta försöka diskutera. 

Jag lämar därmet ämnet och tråden nu i alla fall så kan TS få riktiga svar på det hon frågade om. Lycka till med din kompis TS

• Faber

När jag var liten pallade vi morötter hos grannen, ryckte upp dom och åt dom direkt. Vi hittade döda fåglar och ekorrar som vi begravde och sen åt vi ur varandras godispåsar.

Om dagens fjantmammor såg lille Alvin göra det idag skulle de väl måsta uppsöka en krishanteringsgrupp.

År 2030 kommer ungdjävlarna att sprejas med en bakteriedödande teflonbeläggning direkt på BB som håller till 10-årsdagen då den byts ut mot en skyddsdräkt med syrgastuber samt en extra lufttub som ser till att det alltid är 0.1 Bar övertryck i dräkten.

• Aiyana
    Faber skrev 2010-03-17 15:21:48 följande:
    När jag var liten pallade vi morötter hos grannen, ryckte upp dom och åt dom direkt. Vi hittade döda fåglar och ekorrar som vi begravde och sen åt vi ur varandras godispåsar.Om dagens fjantmammor såg lille Alvin göra det idag skulle de väl måsta uppsöka en krishanteringsgrupp.År 2030 kommer ungdjävlarna att sprejas med en bakteriedödande teflonbeläggning direkt på BB som håller till 10-årsdagen då den byts ut mot en skyddsdräkt med syrgastuber samt en extra lufttub som ser till att det alltid är 0.1 Bar övertryck i dräkten.
    Ha ha {#lang_emotions_smile} Underbart inlägg!
  • Lusthan

Skiten försvinner ifrån tallriken när den hamnar i diskmaskinen. Det fastnar ju inte där och risken att man blir sjuk är ju inte särskilt trolig.

Då ställer jag mig bara frågande till hur äckligt det är med människor som tillfredställer varandra oralt och det finns väldigt många som tycker det är skönt att bli slickade där bak också som sedan äter med besticken och dricker ur glasen man har hemma.

Jag har en bekant som ibland delar på glass och godis med sin katt. Hon äter, katten äter, hon äter igen och katten äter igen. Jag tycker inte att det är särskilt äckligt faktiskt. Det är hennes val.

• Faber
    Lusthan skrev 2010-03-17 16:07:07 följande:
    Skiten försvinner ifrån tallriken när den hamnar i diskmaskinen. Det fastnar ju inte där och risken att man blir sjuk är ju inte särskilt trolig. Då ställer jag mig bara frågande till hur äckligt det är med människor som tillfredställer varandra oralt och det finns väldigt många som tycker det är skönt att bli slickade där bak också som sedan äter med besticken och dricker ur glasen man har hemma. Jag har en bekant som ibland delar på glass och godis med sin katt. Hon äter, katten äter, hon äter igen och katten äter igen. Jag tycker inte att det är särskilt äckligt faktiskt. Det är hennes val.
    Precis, fattar inte hur folk som suger kuk/slickar fitta kan bli rädda för vad en kattstackare kan ha i munnen.
  • Faber
    Lusthan skrev 2010-03-17 16:07:07 följande:
    Skiten försvinner ifrån tallriken när den hamnar i diskmaskinen. Det fastnar ju inte där och risken att man blir sjuk är ju inte särskilt trolig. Då ställer jag mig bara frågande till hur äckligt det är med människor som tillfredställer varandra oralt och det finns väldigt många som tycker det är skönt att bli slickade där bak också som sedan äter med besticken och dricker ur glasen man har hemma. Jag har en bekant som ibland delar på glass och godis med sin katt. Hon äter, katten äter, hon äter igen och katten äter igen. Jag tycker inte att det är särskilt äckligt faktiskt. Det är hennes val.
    Precis, fattar inte hur folk som suger kuk/slickar fitta kan bli rädda för vad en kattstackare kan ha i munnen.
  • Queenie70

Äsch...De diskar ju den i het maskin. En torr liten kattunga blir inte ens jag äcklad av och jag är jäkligt äckelmagad.

• Anonym (Suck)

Folk som TS är anledningen till att man tappar hoppet om framtiden. Okej för att vara så känslig och äckelmagad, det är lite pinsamt i sig,  men dessutom inte ha insikten om att man är överdrivet känslig och sen dessutom skriva om det. 

Som sagt, disken diskas ju i diskmaskin efteråt men du TS kan inte separera bort bilden av vad som hände innan tallrikarna blir rena utan fastnar i tanken om det som hänt innan och då är det ett mentalt problem hos dig. 

Jobba på det i stället. 

• Anonym (S)

Porslinet diskas. För övrigt så är djur renare i munnen än vad människor är.
    Vet ni vad som däremot är jävligt äckligt på riktigt?? Att bli bjuden på fika som ni stolt deklarerar att era barn har bakat! Alltså snoriga 3-4-åringar vars händer går från att ha varit gud vet var och sen ner i chokladbollssmeten eller vad det är för nåt! Det är otroligt vidrigt!! 

Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!