• Anonym (Äcklad)

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Jag har en kompis som jag älskar, men vissa saker hon gör äcklar mig något enormt!
    När de äter så ställer de ner sina tallrikar på golvet så att katterna får äta upp resterna från dem!
    Visst, hon diskar allt porslin i diskmaskinen på 70 grader, men det är ju ändå så jävla äckligt!!!!
    Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med henne, utan att hon ska bli sårad av hur jag känner. Man vill ju ogärna äta hemma hos henne.

ÄCKEL!

• Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

Oj vad känslig du var ts. Spelar roll om katten slickar på tallriken. Hon diskar ju de sen i diskmaskinen.

• Engelvinge

hmm...ok....hur fräsch är då en tandborste, som man använder dagligen för att bara skölja av under rinnande vatten?

har iof ingen katt, men en hund som nästan alltid får slicka tallriken, som sen diskas i maskin.....har inga problem med detta, däremot tycker jag det är äckligt när hunden slickar en i ansiktet och på munnen. i diskmaskinen dör ju bakterierna...

• Alexandra

Haha, låter alla djur smaka t.om. min mastiff pojk får slicka av både porslinet och div. kärl. Fine, det blir en dreggel/slem hinna över det men big deal? Tvättar det endå i maskinen innan jag lägger tillbaka det i skåpet?

Äcklig? Det anser jag inte.
    Men anser dock dig som minst lika löjlig.
  • slangbella

Man lär sig nåt nytt varje dag... jag är alltså äcklig.
    Vår katt får äta från vårt porslin. Jag tycker inte det är ett dugg äckligt, man diskar ju porslinet efteråt.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Tänk fel om du vill, men tänk själv - Doris Lessing ♥¸.?°´¯) ♥
  • Anonym (Skämtar du?!!!)

Såg att någon skrivit att man inte kunde jämföra att barn och djur ätit på talriken... Måste ju bara skriva att jag tappat räkningen på de gånger mina små änglar smittat mig med maginfluensa, förkylning och nu senast halsfluss! Däremot har jag levt med hundar och katter hela livet utan att de någonsin smittat mig med något... Så om jag var som Ts och inte trodde att bakterierna försvann i diskmaskinen så borde jag ju hellre dela porslin med djuren än med mina barn{#lang_emotions_laughing}

• Anonym
    NiXxI skrev 2010-01-11 09:39:23 följande:
    För mig känns det som att Smittskyddsinstutionen visste vad de pratade om, så jag väljer att tro på dem och de läkare vi varit i kontakt med på lasarettet. Men tack annars.
    fast enligt smittskydssinstitutet så har du fel. Googla!
  • valkyrian

Oj jösses, jag som ger katterna vatten ur skålar vi själva äter ur när deras är i disken ibland. Måste vara världens äckligaste. Are u for real? Deras saliv (som btw är fan så mkt renare än vårat) försvinner väl lika bra i disken som vårat?

Bebisen är här
  • Anonym

Jag vet inte om någon här redan har skrivit det (orkar inte läsa igenom allt), men hundar och katters munnar "rengörs" betydligt snabbare än vad människorns munnar gör. Det har att göra med att salivet byts ut fort, alltså lär det inte sitta bajs på kattens tunga om det är det du tror.
    Dessutom så har katter väldigt sträva tungor och är inte ett dugg slemmiga och det fastnar alltså ingenting på tallrikarna.
    Jag tycker verkligen att det är skitlöjligt att äcklas av att en katt slickar på en tallrik om den sen diskas så varmt.

• Anonym
    Anonym (Skämtar du?!!!) skrev 2010-01-11 21:56:11 följande:
    Såg att någon skrivit att man inte kunde jämföra att barn och djur ätit på talriken... Måste ju bara skriva att jag tappat räkningen på de gånger mina små änglar smittat mig med maginfluensa, förkylning och nu senast halsfluss! Däremot har jag levt med hundar och katter hela livet utan att de någonsin smittat mig med något... Så om jag var som Ts och inte trodde att bakterierna försvann i diskmaskinen så borde jag ju hellre dela porslin med djuren än med mina barn
    det här säger väl allt????? djur är inte värre än männsikor!
  • Fru U
    Anonym skrev 2010-01-11 22:44:32 följande:
    fast enligt smittskydssinstitutet så har du fel. Googla!
    Det slaget är förlorat. Nu är du nog också oempatisk
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!