• Anonym (Äcklad)

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Jag har en kompis som jag älskar, men vissa saker hon gör äcklar mig något enormt!
    När de äter så ställer de ner sina tallrikar på golvet så att katterna får äta upp resterna från dem!
    Visst, hon diskar allt porslin i diskmaskinen på 70 grader, men det är ju ändå så jävla äckligt!!!!
    Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med henne, utan att hon ska bli sårad av hur jag känner. Man vill ju ogärna äta hemma hos henne.

ÄCKEL!

• Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!
  • tjej87
    h8him skrev 2010-01-11 00:06:33 följande:
    Jag är inte beredd att hålla med! "Rabies finns över i stort sett hela världen och drabbar däggdjur. Insjuknande leder så gott som alltid till döden..... Hund är, globalt sett, den främsta smittöverföraren, men andra viktiga smittkällor är räv, fladdermus, katt, varg och tvättbjörn...... Rabies orsakas av ett virus som tillhör gruppen rhabdovirus. Rabiessjuka djur utsöndrar virus i saliven från c:a 10 dagar innan de utvecklar symtom på sjukdomen och under hela sjukdomsperioden. Smitta sker genom att infekterad saliv överförs till mottagligt djur eller människa genom bett eller slickning. För att virus ska föras över med slickning fordras ett sår, virus kan inte självt penetrera huden. Smitta kan även ske via slemhinnor, exempelvis ögon."Från: www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/rabies/Hundens och kattens saliv kan innehålla mycket bakterier. Det kan vara bra att tänka på om man har ett sår på huden och träffar en hund som gärna vill slicka.
    Rabies finns inte i Sverige så länge det inte är någon insmugglad hund så man behöver inte vara rädd för det om man vet varifrån vännen har fått sin hund. Förhoppningsvis så har man ju vänner som är smarta nog att inse att man inte ska köpa insmugglade hundar...
  • Anonym (HAHAHAHA)

ts du e onödigt löjlig!

• LyckligtSlut

Eh, hon diskar ju dem sedan? TS, du behöver inte vara rädd för bakterier som inte ens finns kvar. Min mor resonerar likadant gällande hunden:)

• Fru U

Innekatters saliv bär nästan aldrig på bacciller som man kan bli sjuk av om man har ett friskt normalt immunsystem.

Många tror tex att det är farligt att rensa lådan när man är gravid men det är fel. För det första så innehåller innekatters bajs oftast inte toxoplasma och även om det finns så ska bajset ligga i 24h eller mer och man ska få det i munnen (mer eller mindre äta det). Och så länge man tvättar händerna (hu, för de som inte gör det) så är man säker.

Sannolikheten att bli sjuk pga en innekatt är nästintill noll (om man inte har allergier)

Svaren bor i hjärtat
  • margarita

Oj, ser folk det som äckligt? {#lang_emotions_laughing}

• Höst flickan

eh..hon diskjar ju dem!!
    Tycker du överdriverväldigt mycket.

Allt tyder på att det blir en lillasyster♥
  • Höst flickan
    Anonym (usch) skrev 2010-01-10 23:31:26 följande:
    Katter är snuskiga djur i största allmänhet. De står i sitt eget bajs i kattlådan och sedan knallar de runt på matbordet där man lägger sina smörgåsar. Eller lägger sig i sängen och kletar med rumpan på huvudkudden. Blääää! Hundar håller sig åtminstone på golvet (om de är uppfostrade)...
    *asg*...ja..hundar äter ju aldrig bajs el rullar sig i bajs
    Allt tyder på att det blir en lillasyster♥
  • Themis

Jag käkade på hundslickade tallrikar så sent som igår och jag tycker också det är äckligt, men djurägare är ju som de är så vad gör man?

Att man inte orkar skrapa ner maten i deras skålar är ganska slött tycker jag och en del diskar ju inte på några 70 grader heller utan kanske 45.

Om nån sa att de brukar kissa på sina tallrikar för att de tänder på det och sedan diskar dem i diskmaskinen-är det också okej för er djurägare att äta på eller?

För kiss är sterilt när det kommer ut och de blir ju ändå rena sen...?

Det roliga är ju att i tråden om de som diskade toaborsten i diskmaskinen så tyckte ca 96% att det var superäckligt och skulle inte äta där.

Ändå kan folk inte fatta att andra kan tycka att det är äckligt att deras djur som slickar sig i rumpan och rullar sig i skit ibland slickar på matporslinet?

Strange...

• vickitoria

Haha här äter både katter och hundar på matporslinet! Du får ta med dig papperstallrikar nästa gång ts! 

Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!