• Anonym (Äcklad)

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Jag har en kompis som jag älskar, men vissa saker hon gör äcklar mig något enormt!
    När de äter så ställer de ner sina tallrikar på golvet så att katterna får äta upp resterna från dem!
    Visst, hon diskar allt porslin i diskmaskinen på 70 grader, men det är ju ändå så jävla äckligt!!!!
    Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med henne, utan att hon ska bli sårad av hur jag känner. Man vill ju ogärna äta hemma hos henne.

ÄCKEL!

• Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!
  • hannis

Inte äckligt alls. Katter är renare än en människa i munnen och tallrikarna diskas ju. Du har nog lite bacillskräck...

• amalie79

Jag har aldrig ens reflekterat över att detta skulle vara äckligt. Det har tom förekommit att jag dricker ur glas som min stora katt har druckit ur. : ) han har nämligen en ovana att sitta och dricka ur mitt mjölkglas om jag går ifrån det.

Skulle naturligtvis aldrig ställa ner andras porslin till mina djur! Lika lite som jag själv skulle slicka tallriken hemma hos någon annan...

• Frelisac

Hörde talas om ett par med en granne som notoriskt våldgästade dem vid middagstid. De ville inte stöta sig med honom genom att påpeka att de tyckte att det var fräckt av honom att alltid komma när det vankades mat. Så kom de på det...

Efter fullbordad måltid - självklart i närvaro av grannen - ställde de ner tallrikarna på golvet så att hundarna fick slicka rent. Sedan ställde upp dem i köksskåpet - utan att diska innan.

Grannen såg de aldrig mer skymten av vid middagstid...

Själv har jag inta problem med att mina hudnar/katter slickar men jag diskar efteråt...

• Pix Ladin

Ta med dig egen tallrik då.
    Det är väl ändå upp till din kompis om hon vill att katten ska slicka på tallriken?

• Lady Gaga
    Frelisac skrev 2010-01-10 20:57:36 följande:
    Hörde talas om ett par med en granne som notoriskt våldgästade dem vid middagstid. De ville inte stöta sig med honom genom att påpeka att de tyckte att det var fräckt av honom att alltid komma när det vankades mat. Så kom de på det... Efter fullbordad måltid - självklart i närvaro av grannen - ställde de ner tallrikarna på golvet så att hundarna fick slicka rent. Sedan ställde upp dem i köksskåpet - utan att diska innan. Grannen såg de aldrig mer skymten av vid middagstid... Själv har jag inta problem med att mina hudnar/katter slickar men jag diskar efteråt...
    smart
    I used to be Hikaru before I got run over.
  • Knappamamma

inte det minsta konstigt, ja har inte egna djur men ja har inga problem att låta andras hundar som är med att få de överblivna på en tallrik och ta en typ frukostskål och hälla vatten i så hunden kan dricka, det diskas ju efteråt så de är ju sak samma

• UnderYtan

Haha trodde först tråden skulle handla om att hon låter katterna slicka på tallrikarna och sen äter själv alt. bjuder gästerna från de tallrikarna utan att de är diskade.

Shit, det är väl inget problem. Och hälsa vänninan att hon inte behöver använda så mycket som 70 grader i diskmaskinen. Det blir rent ändå

?*¨*?.¸¸❤ 10 maj ❤¸¸.?*¨*?
  • annakohler

ser inga problem med det...man diskar ju dem efteråt eller hur?

vi har haft sammanlagt 13katter på samma gång o dem åt resterna som fanns på tallrikarna...eftersom myndigheterna tycker att svenska folket slänger allt mer mat..så är det väl det bara positivit om man har en levande "soptunna" eller hur

• LenniForReal

Det är väl ändå inte äckligt? Vi slickar ju också på porslinet...

• Mitka79

Blä äckligt håller med dej. Det värsta va ändå när vi va på midda hos nårra o katterna sprang på bordet när det var dukat till mat o det kom hår på tallriken. Blääää tycker sånt e sååå äckligt! Hatar katter med så kanske därför .

Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!