• Anonym (Äcklad)

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Jag har en kompis som jag älskar, men vissa saker hon gör äcklar mig något enormt!
    När de äter så ställer de ner sina tallrikar på golvet så att katterna får äta upp resterna från dem!
    Visst, hon diskar allt porslin i diskmaskinen på 70 grader, men det är ju ändå så jävla äckligt!!!!
    Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med henne, utan att hon ska bli sårad av hur jag känner. Man vill ju ogärna äta hemma hos henne.

ÄCKEL!

• Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym skrev 2010-01-10 14:25:54 följande:
    Katter äter absolut inte bajs! Katter är väldigt renliga djur, de tvättar sig hela tiden. Jag skulle nog inte vilja äta från någon tallrik som en människa slickat på heller men om de är DISKADE så ja.
    Skitsnack! Har själv katter och när min ena honkatt fick ungar åt hon deras bajs när de bajsade på golvet. Så jag VET att katter kan äta bajs!
  • Phlippan87

låter inte som något onormalt beteende, jag är uppvuxen med att hundarna och katterna fått slicka rent tallrikarna, vissa gånger får de sin egen mat på våra mattallrikar om det blir rester, kastrullerna har de ätit ur många gånger osv. jag och min familj har alltid haft ett bra immunförsvar och tallrikarna/kastrullerna diskas ju efteråt så vad är problemet??

lite skit rensar magen, mer rensar bättre...

28/12 2009 föddes vår lilla Therese | phlippans.blogg.se
  • Anonym (Varför nu??)

Det verkar ju som om din kompis gjort detta länge, varför stör du dig på de just nu? varför inte innan??

• Anonym

Stackars dig ts. Det måste vara jobbigt att vara så hispig {#lang_emotions_dreamer}

• pluvdo

Haha, vilken överdriven reaktion.

Är du medveten om att hundars (och säkert även katters) saliv är renligare än mycket av det du vidrör om dagarna? De har nedbrytande saliv just eftersom de tvättar sig själva och sådär. Antibakteriellt. Så i så fall hade jag nog varit mer äcklad av att människor ätit på mina tallrikar än ifall ett djur gjort det.

• MikuAndSaraLi
    pluvdo skrev 2010-01-10 15:01:09 följande:
    Haha, vilken överdriven reaktion.Är du medveten om att hundars (och säkert även katters) saliv är renligare än mycket av det du vidrör om dagarna? De har nedbrytande saliv just eftersom de tvättar sig själva och sådär. Antibakteriellt. Så i så fall hade jag nog varit mer äcklad av att människor ätit på mina tallrikar än ifall ett djur gjort det.
    Tack! Så slapp jag skriva det i alla fall *flinar*
  • mytrouble

Seriöst - vad är problemet när porslinet ju diskas?? Då tycker jag det är mycket äckligare med djurägare som t ex pussar sin hund på munnen och låter hunden slicka dem i ansiktet (inkl munnen). Blä! {#lang_emotions_throwup}

• lunkentuss
    mytrouble skrev 2010-01-10 15:13:10 följande:
    Seriöst - vad är problemet när porslinet ju diskas?? Då tycker jag det är mycket äckligare med djurägare som t ex pussar sin hund på munnen och låter hunden slicka dem i ansiktet (inkl munnen). Blä!
    haha, ja det är tusen ggr äckligare.. men bara för det mste ju inte slicka på tallriken kännas ok?
  • pluvdo

Mer ohygieniskt att pussa en annan människa på munnen än att pussa ett djur på munnen. :)

• Anonym

Här är en till som inte låter hunden slicka på tallrikarna.
    Har ingen speciell anledning. Vi har våra tallrikar och hon har sin matskål.
    Thats it!

Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!