• Anonym (Äcklad)

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Jag har en kompis som jag älskar, men vissa saker hon gör äcklar mig något enormt!
    När de äter så ställer de ner sina tallrikar på golvet så att katterna får äta upp resterna från dem!
    Visst, hon diskar allt porslin i diskmaskinen på 70 grader, men det är ju ändå så jävla äckligt!!!!
    Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med henne, utan att hon ska bli sårad av hur jag känner. Man vill ju ogärna äta hemma hos henne.

ÄCKEL!

• Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!
  • Burberry
    Anonym (Äcklad) skrev 2010-01-10 14:21:20 följande:
    Djur vars tungor brukar befinna sig i deras rövar ska för fan inte ha sina tungor på matporslin!Katter och hundar slickar sig i röven, på könsorganen, äter sin egen skit och stoppar vad äckel som helst i munnen!
    Jag antar du själv inte sysslar med oralsex?

Ta med dig engångstallrikar nästa gång du besöker din kompis, så får hon sig åtminstone ett gott skratt när du förklarar varför..
    Att ha barn är inte mera jobbigt än man gör det!
  • Bonite

Det är ju inte äckligt, både mina hundar och min katt äter från tallriken när jag är klar. :)

• binzela
    Bonite skrev 2010-01-10 16:52:48 följande:
    Det är ju inte äckligt, både mina hundar och min katt äter från tallriken när jag är klar. :)
    min hund har också gjort det och jag tycker inte det är äckligt men jag skulle tycka det var äckligt om någon annans djur gjorde det och jag åt på tallriken
    Olivia 070417 & Emelie 080925
  • Bonite
    Anonym (Äcklad) skrev 2010-01-10 14:28:06 följande:
    Skitsnack! Har själv katter och när min ena honkatt fick ungar åt hon deras bajs när de bajsade på golvet. Så jag VET att katter kan äta bajs!
    Kattmamman slickar upp och äter upp ungarnas bajs för att hålla rent i boet, för att det är renliga djur.
  • trettioplus

Bakterierna försvinner i disken, så äcklet i det här exemplet är helt irrationellt.

Problemet ligger hos dig Ts.

• Fru U

Mina fem får gärna slicka på tallrikarna om det är nåt vi vill låta dem smaka på (vi brukar inte ge dem rester, de har sin egen mat)

Hade vi haft en hund skulle jag låtit den förtvätta all disk utan betänkligheter

Svaren bor i hjärtat
  • Cecese
    Anonym (Äcklad) skrev 2010-01-10 14:21:20 följande:
    Djur vars tungor brukar befinna sig i deras rövar ska för fan inte ha sina tungor på matporslin!Katter och hundar slickar sig i röven, på könsorganen, äter sin egen skit och stoppar vad äckel som helst i munnen!
    Enligt vad jag läst på fl så finns det även människor som slickar och pillar andra i rumpan Tallrikarna diskas ju efteråt så då försvinner ju smuts, bakterier osv.
    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • BlommyNess12

Hahaha, va? Hon diskar dem ju efteråt.
    Jag antar att du inte sysslar med oralsex eller biter på naglarna då med andra ord, eftersom du är så känslig.

• lunkentuss
    Virriga Vera skrev 2010-01-10 15:46:27 följande:
    Och ändå så har katter och hundar färre bakterier i munnen än vad människan har.
    Jag tkr ändå att djur är äckligare
  • CombatLover

Det händer här också ibland. Vi ställer ibland ner tallriken till katterna, sällan men det händer. Begriper inte vad som är så äckligt med det, snarare miljövänligt. Jag slipper skölja disken innan den ställs in i diskmaskinen Det diskas ju i diskmaskinen sen.

Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!