• Anonym (Äcklad)

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Jag har en kompis som jag älskar, men vissa saker hon gör äcklar mig något enormt!
    När de äter så ställer de ner sina tallrikar på golvet så att katterna får äta upp resterna från dem!
    Visst, hon diskar allt porslin i diskmaskinen på 70 grader, men det är ju ändå så jävla äckligt!!!!
    Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med henne, utan att hon ska bli sårad av hur jag känner. Man vill ju ogärna äta hemma hos henne.

ÄCKEL!

• Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!
  • Undret Gilan

Jag gör så med och inför mna vänner, Ja!
    Dock om min hund är med hem till andra eller om jag är hos andra som har hund så låter jag den inte slicka på deras tallrikar.
    Hemma hos mej bestämmer jag och gör som jag vill, passar det inte kan de äta hemma hos sej själva istället!

Tycker inte du ska säga något till din väninna alls, ta isf med egen tallrik!

~~¤*Förlovad*¤~~
  • Hallonröd

Däremot så kunde inte jag (när jag hade katt) diska kattens matskålar med samma diskborste/disksvamp som till den övriga disken...hade särkilda till katten...{#lang_emotions_dreamer}

// Bad sound kills good music...
  • Labbematte

Jadu...

Jag är megaäcklig i så fall. Hundarna får slicka våra tallrikar och kastruller och jag har inget emot massa hundtungpussar på munnen

• Undret Gilan
    Labbematte skrev 2010-01-10 15:34:25 följande:
    Jadu...Jag är megaäcklig i så fall. Hundarna får slicka våra tallrikar och kastruller och jag har inget emot massa hundtungpussar på munnen
    JA vad är problemet liksom retreiver pussar är ju det mysigaste som finns.
    ~~¤*Förlovad*¤~~
  • oOLillaJagOo
    Anonym (Äcklad) skrev 2010-01-10 14:21:20 följande:
    Djur vars tungor brukar befinna sig i deras rövar ska för fan inte ha sina tungor på matporslin!Katter och hundar slickar sig i röven, på könsorganen, äter sin egen skit och stoppar vad äckel som helst i munnen!
    Människors tungar kan brukar väl också befinna sig på dessa ställen?

Våra hundar brukar få slicka av resterna ibland. Inge äckligt alls!
    För övrigt pussar jag på mina hundar också. Oj vad äcklig jag är.

Jag skulle råda dig till att inte säga något överhuvudtaget till din kompis.
  • Virriga Vera
    himmelsflickan skrev 2010-01-10 14:22:51 följande:
    det äckliga är ju att den tungan vart i röven, kul o ha en skit-tunga på tallrikarna... Dom blir säkert rena efter disk, men ändå! Blä...! Vår katt får inte komma nära våra tallrikar -ts du kan få komma hem o ta hos oss
    Anonym (Äcklad) skrev 2010-01-10 14:21:20 följande:
    Djur vars tungor brukar befinna sig i deras rövar ska för fan inte ha sina tungor på matporslin! Katter och hundar slickar sig i röven, på könsorganen, äter sin egen skit och stoppar vad äckel som helst i munnen!
    Och ändå så har katter och hundar färre bakterier i munnen än vad människan har.
  • Kamikazee
    Hallonröd skrev 2010-01-10 15:32:26 följande:
    Däremot så kunde inte jag (när jag hade katt) diska kattens matskålar med samma diskborste/disksvamp som till den övriga disken...hade särkilda till katten...
    Det hade vi med, men det var snarare för att kattmaten luktade äckligt än att vi var rädda för katternas ev munbakterier...
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Soul

Oj, jag måste vara superäcklig ... Det händer att jag delar vattenglas med en av våra katter. Har alltid ett vattenglas vid sängen och en av katterna tycker det är hennes

• Isnogood
    Phlippan87 skrev 2010-01-10 14:31:08 följande:
    låter inte som något onormalt beteende, jag är uppvuxen med att hundarna och katterna fått slicka rent tallrikarna, vissa gånger får de sin egen mat på våra mattallrikar om det blir rester, kastrullerna har de ätit ur många gånger osv. jag och min familj har alltid haft ett bra immunförsvar och tallrikarna/kastrullerna diskas ju efteråt så vad är problemet??lite skit rensar magen, mer rensar bättre...
    Tänkte skriva samma sak..men du sparade in på några knapptryckningar för mig...
    I´m the one and only....of my kind...
Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!