• Freddan

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

PÅ vilket sätt är det äckligare att en katt äter från en tallrik än att en människa gör det? Fan, det råder alldeles för mycket bakterie/äckelnoja i det här landet.

• Freddan
    Themis skrev 2010-01-11 15:20:39 följande:
    Freddan:Jag vet inte om du brukar hälsa genom att köra näsan i rumpan på dina grannar, slicka dig på kulorna eller rulla dig i bajs och gamla ruttnande djur vid vägkanten. Men om du gör det så tror jag att du tillhör en minoritet bland människor... :-P
    Men jag förutsätter att ts kompis faktiskt diskar tallrikarna efteråt. Och precis som ngn annan skrev här nyss, så är det ganska vanligt med e. coli-bakterier från människan både här och där hemma hos folk.
  • Freddan
    Mad as snow skrev 2010-01-11 15:30:59 följande:
    Jag läste att just spolknappen ligger mest i riskzonen för bakterier (det hade jag väl kunnat räkna ut utan att läsa det i och för sig...). Varje gång man spolar så nuddar man någon annans bajspartiklar. Ska börja spola med armbågen... Nämen när man tänker på det så är ju inte det här med katterna en stor sak alls i jämförelse med svågerns brors bajs och allt vad man måste stå ut med. Dessutom tror jag fortfarande att diskmaskinen tar bort det.
    På tal om bajs, så har jag alltid avskytt färgen brunt. Är det för att jag så starkt förknippar den med bajs?
  • Freddan

När jag bodde i korridor ollade vi porslinet och inte hade vi ngn diskmaskin där inte.

• Freddan
    Themis skrev 2010-01-11 15:59:59 följande:
    Freddan: Så det brukar du göra innan varmrätten när ni har gäster alltså? Ursäkta om jag inte hälsar på... *fniss*
    Inte nu längre. Det var när man vill vara lite mer studentikos vi höll på så. Och då hade vi inga gäster.
Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!