• Anonym (Äcklad)

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Jag har en kompis som jag älskar, men vissa saker hon gör äcklar mig något enormt!
    När de äter så ställer de ner sina tallrikar på golvet så att katterna får äta upp resterna från dem!
    Visst, hon diskar allt porslin i diskmaskinen på 70 grader, men det är ju ändå så jävla äckligt!!!!
    Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med henne, utan att hon ska bli sårad av hur jag känner. Man vill ju ogärna äta hemma hos henne.

ÄCKEL!

• Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!
  • Freddan

När jag bodde i korridor ollade vi porslinet och inte hade vi ngn diskmaskin där inte.

• Themis

Fru U: Går emot god ton? *fniss*

Ska vi skriva till Magdalena Ribbing och fråga?

"Är det korrekt enligt etiketten att efter avslutad middag sätta ner finporslinet på golvet och låta labben och schäfern diska?"

Jag tror jag har en aning om vad svaret blir...

• Themis

Freddan: Så det brukar du göra innan varmrätten när ni har gäster alltså?

Ursäkta om jag inte hälsar på... *fniss*

• Mad as snow
    Freddan skrev 2010-01-11 15:32:11 följande:
    På tal om bajs, så har jag alltid avskytt färgen brunt. Är det för att jag så starkt förknippar den med bajs?
    Det och sjuttiotalet. Samma sak i slutändan.
    Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Freddan
    Themis skrev 2010-01-11 15:59:59 följande:
    Freddan: Så det brukar du göra innan varmrätten när ni har gäster alltså? Ursäkta om jag inte hälsar på... *fniss*
    Inte nu längre. Det var när man vill vara lite mer studentikos vi höll på så. Och då hade vi inga gäster.
  • bridezilla

Nu vet ju inte jag hur andra gör men jag har inget emot att klappa och pussa på djur (kanske inte på munnen men på huvudet och kroppen), är det också äckligt då? De har ju tvättat sig med sin mun så får man ju det som finns i pälsen på händerna/munnen.

• Anonym (renlighet TACK)
    Themis skrev 2010-01-11 15:36:22 följande:
    Frågan är om det är så viktigt för en djurägare att servera sina djur från tallriken istället för att skrapa ner resterna i deras matskål att man hellre låter gästerna äcklas och tappa aptiten vid matbordet- det rimmar illa med att vara en god värdinna tycker jag. Och kanske det räcker om man inte gör så när man har gäster-det man inte ser har man i allmänhet mindre ont av?--
    Jag håller med.
    Varför måste man låta sina husdjur slicka och slabba på tallrikarna etc? Istället för att resa sitt arsle från stolen och skrapa ner maten i deras egna skålar??
    Alltså, nog för att man älskar sitt djur som ett barn...men...
    Det är helt okej för mig om ni känner för att få lite mask etc..
    Men utsätt inte era gäster för det! Skäms på er!!
  • kutiom

Tycker 70 grader räcker gott för att får rent men tycker också att hjärnan är ett lustigt litet organ som ställer till det och gör att vissa saker helt enkelt inte blir acceptabla. Skulle t.ex. inte vilja köra toaborsten i diskmaskinen som en annan tråd handlade om men har inga problem att äta av porslin som är fördiskat av diverse djur, bara det är ordentligt diskat efteråt. Så är min hjärna inställd, äckligt eller ej.

• Fru U

Man får inte mask på det viset!

Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!