• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Kakor

Embla: Det är bra med mig :) Jo, det börjar kanske sjunka in lite men det dröjer nog till efter VUL innan jag kommer att tro på det helt.

• myran6801

Hej alla!

Nu är jag hemma efter ett par dagar på landet. Ikväll ska jag ta sista sprutan innan ÄP som blir på onsdag. Är så nervös, måtte det bli fler än ett ägg som det blev sist. Förra gången fick jag urinvägsinfektion i samband med ÄP och ET så det är jag också orolig för. Men nu ska försöka att tänka positivt, tror det är viktigt!

@Embla82, vad glad jag blir för din skull att äggen kommit igång. Håller tummarna

Sköt om er alla,
    Myran

• Särlan

Embla:Kul att det händer något nu men jobbigt att du har det besvärligt med att sitta.
    Fast oroa dig inte för att det händer för mycket. Jag känner alltid av äggstockarna och brukar tycka det gör rätt ont, men det behöver inte betyda överstimulering. Det är normalt i de allra flesta fall.

Myran: välkommen tillbaka och lycka till på onsdag! Jobbigt att få UVI efter ÄP. Kanske kan du få antibiotika i förebyggande syfte om du har en tendens att råka ut för det? Jag brukade få det  efter ÄP eftersom jag fick en infektion en gång. Håller tummarna om fler ägg än ett! Har de sett hur många äggblåsor du har?

Curly: Bra att du fick tag i medicinerna. Trodde inte det skulle vara ett problem. När blir sprutstart tror du då? Du har väl sprayat ett bra tag nu?

Vad gäller mig så ringde Dr Brodin idag och pratade om mina provsvar som ju var riktigt bra, tyckte han med. Han tyckte inte att dosen Menopur skulle höjas eller sänkas utan vi kör på 150IE/75IE som planerat men kommer nog göra något/några extra VUL för att hålla ordentlig koll på läget så jag varken blir under- eller överstimulerad.

Var dum nog och satt och läste gamla dagböcker idag från tiden då jag senast försökte med IVF (eller ICSI var det då) år 2001-2002. Jag skrev dem för mitt blivande barn så de skulle få veta hur mycket de var efterlängtade och på vilket otroligt sätt de blivit till. Det var däremot riktigt deppigt att läsa hur dåligt jag mådde då för jag hade så många komplikationer (två livshotande) och jag verkade så ledsen. Det mesta som kunde gå fel gick faktiskt fel. Hade helt glömt att jag en gång väntade på mensen i 60 dagar och att jag fick dränera en cysta en gång som jag fått pga sprayen och att jag även fick avbryta ett FET då livmodershinnan bara inte växte på sig. Man har förträngt mycket och det var väl egentligen bra. Detta med IVF är verkligen en riktig påfrestning och jag undrar ibland vad jag egentligen har gett mig inpå som gör detta igen...så många upp och nervändningar man var med om.

Men i slutändan lyckades jag ju och jag tänker göra det igen. Har en sån enorm längtan efter ett barn med min nya sambo.

Nä, nu får jag rycka upp mig!

Ha det bra alla!

/S

• anlo24

Ringde till kliniken idag. Känner mig lite besviken efteråt. Fick ingen jätterespons ang VUL. BM tyckte att jag skulle testa 2 dgr till och att vi fick ta en ny diskussion senare. Började också prata om att jag kanske skulle avbryta nu om jag tyckte det var jobbigt och inför nästa försök kolla upp mer med VUL och då inte behöva testa så länge. Att jag kanske haft ÄL redan. Vilket jag inte tror då jag har testat sen dag 10. Bla bla.

Detta var inte riktigt den uppmuntran jag behövde idag. Vet inte vad jag ska tro. Ikväll vattnigt sekret och lite trådigt men har lägre temp än vanligt.

Man blir lätt galen av detta. Såå jobbigt. Vet inte vad som är bäst. Att avstå helt eller hålla på med dessa tester till de oändliga. Min sambo förstår inte att detta är jobbigt.
    Kram o god natt

• myran6801

Hej!

har tagit några dagar ledigt nu i samband med ÄP och ET (förhoppningsvis..) eftersom jag har ett ganska stressigt jobb. Förra gången körde jag på som vanligt vilket jag i efterhand inte tror var så bra. Alla säger man skall leva som vanligt, men min känsla är att om man har ett stressigt liv bör man sakta ner lite på farten så att kroppen orkar. Tog en härlig promenad i solskenet, superskönt. Hade tänkt att ta akupunktur idag, men är inte säker på att man skall göra det när man tagit sista sprutan så jag ringde återbud. Funderar istället på att göra det efter ÄP och ET vilket många rekommenderar, får se hur jag känner mig.

@Embla: Hur går det, har du varit på någon mer VUL. När blir det ÄP?

@Smassk: Tack för tips att ta antibiotika i förebyggande, skall höra med läkaren imorgon. Även om läkarna förra gången hävdade det motsatta så tror jag har UVI kan orsaka att ägget inte fäster. Kroppen har ju fullt sjå att kämpa mot infektionen och måste ju ha svårare att ta emot ett ägg ??!!
    Och du försök att släppa det negativa ifrån förra gången och mota bort det istället genom att tänka att det kommer att gå superbra denna gång. Provsvaren var ju bra också så det är ju positivt och doktorn var nöjd. Klart det ska gå bra för dig och nya sambon.

@anlo24: Håll ut och kämpa på. Tråkigt att sambon inte riktigt förstår vad du går igenom. Men du ska se att det snart blir bra igen.

@cookie27: Du ger mig hopp. Så fantastiskt, försök att njuta och sköt om dig!

Sköt om er alla, och nu håller vi tummarna hårt!
    Kram Myran

• DjurgårdsRutan

Myran.

Lycka till med ÄP, och klart att det kommer att bli ET. Skönt att vara ledig, tror inte heller att det är bra att stressa. Njut av solen
    Håller alla tummarna.
    Kram

• Embla82

myran, urinvägsinfektion är inte bra. hoppas du slipper det denna gång! Lycka till med sprutan ikväll, det kommer gå finfint på äp ska du se.

Var själv på vul idag och nu är det så där många blåsor igen. Ca 30-40 st varav största 15 mm. Kliniken ringde idag och mitt östrogenvärde är tokhögt, så ikväll blir det sprutfritt för min del och så ny koll imorgon.

Djurgårdsrutan, hur högt östrogenvärde hade du på ditt sista vul? När började du må som sämst?
    Om jag gör äp i slutet av veckan så har jag en vecka på mig att må dåligt men sen ska jag iväg på semestser till spanien.

• Cahela

smassk: Hm, jag förstår vad du menar med känslorna som kom upp när du läste hur du mått. Jag har bloggat här till och från genom åren (inte nu) och det är jättejobbigt att läsa hur dåligt jag har mått i perioder. För mig har det ännu inte givit något resultat i den här bebisverkstan så hur jag orkat i mer än fem år är en gåta ......fast vad har jag för val? Inget jag önskar någon iaf för stundtals blir man galen av att vara i det här.

Gift med A.
  • CurlyRed

Myran - jag har också ofta fått UVI och har ofta undrat om inte det kan påverka fertiliteten negativt. Inte kan det väl vara nyttigt att äta antibiotika 3-4 gånger om året...? Men har inte hittat någon läkare som tar det på allvar - alla säger bara att vissa tjejer har lättare att få det, inget att göra... och att det inte inverkar på fertiliteten... hrmmmm
    Stort lycka till nu!!

Embla - ja jag tycker också att jag sprayat ett tag... 14 dagar idag för att vara exakt... ska till läkaren i veckan och då få börja m Puregon sprutorna... verkar ta lite tid det här! Men om allt går vägen är allt värt det förstås!! Träffade 2 kompisars nya baby's i helgen - hoppas hoppas hoppas nu att det det blir vår tur nästa gång!!

kram alla!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen